20/11/2017 POLOWANIE / WERONIKA PELCZYŃSKA

12/11/17 / Aktualności, Program 2017

Program w 2017 roku podzielony jest na dwa cykle: MORZE MOŻLIWOŚCI oraz OKO CYKLONU

MORZE MOŻLIWOŚCI

Spektakle z tego cyku będą prezentowały propozycje z różnym podejściem do technik tańca współczesnego, także premiery, spektakle artystów młodych, debiutujących w dziedzinie tańca współczesnego i performansu lub artystów uznanych współpracujących z artystami z krótszym stażem, spektakle i instalacje dla dzieci.

OKO CYKLONU

Centrum burzliwych wydarzeń. Centrum ważnych spraw. Centrum czasem niebezpieczne, szokujące, zadziwiające. Spektakle prezentowane przez artystów w tym cyklu podejmują ważne tematy na bardzo różne sposoby. Artyści używają improwizacji, budują napięcie z mikroruchów, korzystają z narzędzi performatywnych, łączą różne style taneczne, różne dziedziny sztuki: taniec/teatr/film/muzyka/art – korzystają z wideo, budują instalacje lub działają na pustej przestrzeni. Jedno łączy spektakle tych artystów: są jak oko cyklonu – podejmują wątki ważne, burzliwe, czasem niebezpieczne, ekstremalne, choć bardzo bliskie każdemu.

20.11.2017 / godz. 19:30

OKO CYKLONU: „POLOWANIE” / Weronika Pelczyńska

 

Kreacja i performance: Izabela Chlewińska, Magdalena Fejdasz, Weronika Pelczyńska, Łukasz Przytarski

Koncepcja i choreografia: Weronika Pelczyńska

Koncepcja i dramaturgia: Agnieszka Zawadowska

Kostiumy, scenografia: Monika Nyckowska

Reżyseria światło: Jacqueline Sobiszewski

Oprawa graficzna: Antonina Benedek

Producenci: Maria Sapeta; Magdalena Pelczyńska-Korzun

Produkcja: Fundacja Burdąg/Centrum w Ruchu

Partnerzy: Komuna//Warszawa; De Soto Sp.z.o.o; PELTECH

Performans Polowanie jest procesem ujawniania zapisów rzeczywistości we współczesnych nieustannie śledzonych i tropionych ciałach. Jednak to nie ciało i jego biologiczne życie jest miejscem naszych doświadczeń. Jest nim język, za pomocą którego nasze przeżycia ulegają tekstualizacji albo stają się dla nas niedostępne. Przestajemy rozumieć sygnały własnego ciała. Pod powierzchnią języka, poza jego zasięgiem, żyją konkretne ciała i to na nich dokonują się nieczytelne dla nas inskrypcje strachu. Odsłanianie ukrywanych i wykluczonych z dyskursu społecznego doświadczeń ciała jest kluczowe dla rozpoznania rzeczywistości, w której zasadą praktykowania władzy stała się dystrybucja strachu i zarządzanie nim.

Współczesne taktyki rządzenia na terenie Zachodu to także rozprzestrzenianie lęku przed zamachami terrorystycznymi i budowanie strachu przed inwazją „niezachodnich obcych”. Ekonomicznie znajdujemy się w kondycji nieustannych dłużników, z lękiem pomijamy wiadomości o kapitalistycznych praktykach poza obrębem zachodniego świata. Ciągłość praktykowania podziałów klasowych i rasowych, nie mieszcząca się w rozprzestrzenianym systemie zachodnich wartości, czyni z nas milczących świadków tego czego nie chcielibyśmy akceptować. Zarządzane w ten sposób podmioty/ciała nieustannie negocjują z własnym i cudzym strachem.

Konwencje o „prawach człowieka” nie gwarantują życia bez strachu. Strach to wina i wewnętrzny problem jednostek. Internalizujemy i zapisujemy w naszych ciałach poczucie braku konkretnych wartości z powodu odczuwanego przez nas strachu. Chcemy by uspokajała nas medycyna i policja, chcemy ton środków psychotropowych i nieustannej inwigilacji. Pierwotny strach, z którym się rodzimy zostaje wykorzystany, przetworzony w doświadczenie polityczne oraz społeczne, które (de)formuje i przekształca nasze ciała.

To co własne i prywatne ulega upolitycznieniu, bo staje się narzędziem dzięki, któremu władza w najgłębszy sposób może ingerować w nasze życie. Nieujawniony kulturowo i niewyrażony symbolicznie strach narodzin, z którym musi poradzić sobie każda matka i każde dziecko zostaje ukradziony i przekształcony w traumę, na której łatwo buduje się kompensacyjną potrzebę siły

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami.

Spotkanie prowadzi Julia Hoczyk 

Bilety 10 zł / dostępne w kasach DK Kadr i na stronie DK Kadr: http://www.dkkadr.waw.pl/

————————————————————————————

Organizatorzy: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Partner projektu: Dom Kultury Kadr

Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Ciało się, Fundacja Movementum, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa

Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, e-teatr, RDC,  teatr dla was.pl, miesięcznik TEATR

Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa