CST / PROGRAM NA CZERWIEC/LIPIEC 2019

06/06/19 / Program 2019

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

PROGRAM NA CZERWIEC/LIPIEC 2019

 

6.06.2019 / godz. 19:00

WIECZÓR CST / 3 SPEKTAKLE:

THE DOUBTS AND REFLECTIONS OF EVE /

FEEL FREE NOT TO ESCAPE FROMM /

KARAOKE

Miejsce: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie / Mazowiecki Instytut Kultur / ul. Elektoralna 12

Marta Kosieradzka / The doubts and reflections of Eve / Czas: 16 min.

Agnieszka Sterczyńska / Feel free not to escape Fromm / Czas: 20 min.

Tomasz Ciesielski / Karaoke / Czas: 45 min.

Bilety na cały wieczór: 20 zł

Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Partner projektu CST: Mazowiecki Instytut Kultury

 

Trzy spektakle w jeden wieczór CST:

1.

Taneczny spektakl „The doubts and reflections of Eve” inspirowany jest wierszem Adama Zagajewskiego „Spróbuj opiewać okaleczony świat’” oraz biblijną historią Ewy. Tematem spektaklu jest kontrast pomiędzy niewiarygodnym pięknem i harmonią świata a jego smutkiem i brutalnością. W 2016 spektakl zdobył główną nagrodę w konkursie choreograficznym Warszawskiej Platformy Tańca, w 2017 został pokazany w wersji ‘’site-specific’’ na festiwalu Fuori Formato w Genui, w muzeum sztuki współczesnej Museo Villa Croce. Spektakl znalazł się również w finale 22th Festival of Choreographic Miniatures w Belgradzie.

Taniec i choreografia: Marta Kosieradzka

Muzyka: Adriano Fontana

Trailer: https://youtu.be/4NodYaa0j24

 

 

MARTA KOSIERADZKA

Absolwentka wydziału grafiki Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie i Wydziału Tańca Artesis Królewskiego Konserwatorium w Antwerpii. Studiowała również w Institute for Dance Arts w Linz. Po studiach występowała w spektaklu Jana Martensa „I can ride a horse without juggling so marry me’’.

Brała również udział w projekcie ’20 Jeunes choreographes pour Bruxelles 2013′ pod kierownictwem Marie Martinez. Tancerka w spektaklu „Ksenofonia” w reżyserii Jana Komasy i choreografii Mikołaja Mikołajczyka na Festiwalu Malta 2016. Współautorka licznych projektów video dance, prezentowanych na wielu międzynarodowych festiwalach. W 2017 jej film ‘City tissue’ otrzymał Grand Prix w konkursie ‘1 strona, 1 spojrzenie,180 sekund’ organizowanym przez Polski Teatr Tańca. Autorka spektakli realizowanych w ramach Akademii Tańca Zawirowania –„Where is Pablo?” i „The greatest show on earth”. Obecnie współpracuje z Teatrem Tańca Zawirowania, prowadzi zajęcia z tańca współczesnego oraz tworzy własne spektakle.

Instagram: marta.kosieradzka.dance

 

 


2.

Spektakl „Feel free not to escape Fromm” inspirowany jest opowiadaniem Sławomira Mrożka „Daję ci czas do południa…” oraz „Ucieczką od wolności” Ericha Fromma.

Zaczęło się od opowiadania Mrożka. Kiedy do akcji wkroczyła dramaturgia tańca, wszystko wywróciło się do góry nogami i zwielokrotniło do nieprzytomności. Powstała przestrzeń dla „Ucieczki od wolności Fromma. W międzyczasie do głosu doszedł ruch – wielość tanecznych sposobów widzenia świata i jeden choreograficzny mikrokosmos. Feel free not to escape Fromm. Spektakl został wybrany do sekcji Inkubator Tańca 7. Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca SCENA OTWARTA w Centrum Sztuki Mościce (2017) i zaproszony na Taneczne Konfrontacje Europejskie Zawirowania (2017).

 

Choreografia: Agnieszka Sterczyńska

Taniec: Karolina Adaszek, Kacper Klimczak, Justyna Olczak, Julianna Walczak, Irena Wiktor, Zuzanna Wojciechowska, Martyna Wójcik, Ulyana Zaruba

Tancerze są studentami I roku specjalności choreografia i techniki tańca w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi

Muzyka: AGF „Privatebirds”, Juan Cristobal Tapia de Veer „”Utopia Descent” , „Utopia Theme Song Extended”, Cesária Évora „Historia de Un Amor”, idrioema „syntaxea”

Partner: Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi

 

 

AGNIESZKA STERCZYŃSKA

Tancerka, choreografka, kulturoznawczyni. Absolwentka studiów magisterskich z choreografii – Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, 2017 oraz kulturoznawstwa – Uniwersytet Warszawski, Instytut Kultury Polskiej, 2014. Autorka pierwszej w Polsce pracy naukowej na temat Gaga -„Gaga – nowy rodzaj tańca?”. Szkoliła się w Warsaw Dance Department (2015) oraz skończyła Kurs Choreografii Scenicznej w Krakowie (2015), realizując pod okiem Iwony Olszowskiej solową etiudę „Nieobliczalność” nagrodzoną w konkursie Open Stage Warszawskiej Platformy Tańca. Uczestniczyła w Labie Nowego Tańca prowadzonym przez Marię Stokłosę (2013). Była członkiem eksperymentalnej Grupy Z (2013-2015) oraz grupy partneringowej Oddaj Ciężar pod kierunkiem Karoliny Kroczak (2016-2017). W 2018 roku spędziła miesiąc w Tel Awiwie, uczestnicząc w zajęciach Gaga/people i Gaga/dancers (również z członkami zespołu Batsheva Dance Company).

Fot. Dariusz Kulesza


3.

Spektakl „Karaoke” jest taneczną wersją/artystyczną próbą wykorzystania mechanizmu japońskiej zabawy do skomentowania kondycji współczesnego człowieka. Jej/Jego codzienność zdaje się rozpływać w naśladowaniu, powtarzaniu, zastępowaniu siebie za każdym razem jeszcze ciekawszą wersją kogoś innego. Jak pisze Dubravka Ugrešić, karaoke daje możliwości „transformacji, metamorfozy i teleportacji (…)”, pozwala na ucieczkę „od autentycznego ja. JA stało się nudne i należy do innej kultury. Kultura narcyzmu zmutowała się w kulturę karaoke”.

Punktem wyjścia dla twórców są nie tyle popularne utwory wokalne, co różnorodne formy performansów – politycznych, społecznych i popkulturowych – traktowanych jako źródła kodów tożsamościowych zamkniętych w obrazach. W dialogu z nimi tancerki spróbują rozpoznać, z czego i jak zbudowana jest ich własna. Czy z masowo reprodukowanych, często opresyjnych wzorców są w stanie wypreparować kobiecą tożsamość?

 

Spektakl Tomasza Ciesielskiego
Choreografia stworzona w ścisłej współpracy z performerkami:

Liwia Bargieł / Emilia Biskupik / Agnieszka Janicka
Muzyka: Paweł Odorowicz i Joanna Chmielecka
Projekcje: Justyna Jakóbowska
Współpraca dramaturgiczna: Marta Olejniczak.
Lektor: Sean Palmer
Projekt kostiumów: DK Damian Kretschmer
Wykonanie kostiumów: ADA fashion Beata Bielak
Reżyseria światła: Tomasz Krukowski
Współpraca produkcyjna: Aleksandra Łaba

Trailer: https://youtu.be/h2qEpfF7sic

 

Projekt dofinansowany w ramach programu Stypendiów Prezydenta Miasta Łodzi dla Tomasza Ciesielskiego.

https://www.facebook.com/ciesielskiperformance/

 

TOMASZ CIESIELSKI

Performer, tancerz, badacz tańca pracujący głównie w Łodzi i Warszawie. Członek Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA. W latach 2011-2014 tancerz w duńskim zespole Granhøj Dans (spektakle Men&Mahler i Rite of Spring Extended w reżyserii Palle Granhøja; oba zdobyły nagrodę dla najlepszego duńskiego spektaklu teatru tańca Årets Reumert 2013 i 2014). Współpracował także m.in. z Robem Haydenem, Tomaszem Rodowiczem, Mikołajem Mikołajczykiem, Wojtkiem Mochniejem oraz Anną Piotrowską. Twórca performansów, m.in.: Sense-action (2012-2016), Koszty kwalifikowane/Taniec, moja miłość (2016), Idylluzja (2017). Stypendysta Alternatywnej Akademii Tańca 2016 (Stary Browar Nowy Taniec). Autor książki „Taneczny umysł. Teatr ruchu i tańca w perspektywie neurokognitywistycznej”. Współredaktor książki „Strategie choreograficzne. Nowe perspektywy”. Doktorant w Katedrze Dramatu i Teatru Uniwersytetu Łódzkiego.

Fot. Adam Pietrusiak

 

FASHION / PINK MAMA THEATRE

13.06.2019 / godz. 19:00

PREMIERA POLSKA

KUB BILET 20 zł

Miejsce: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie / Mazowiecki Instytut KulturY / ul. Elektoralna 12 / Warszawa

Spektakl zawiera sceny nagości.

Czas: 1 h 45 min.

Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Partner projektu CST: Mazowiecki Instytut Kultury

Duet Sławek Bendrat/choreograf i Dominik Krawiecki/aktor i reżyser, pochodzą z Wrocławia, ale od wielu lat mieszkają w Szwajcarii. Są założycielami Pink Mama Theatre i w czerwcu zaprezentują swój najnowszy spektakl „Fashion” w Warszawie.

„Clothes Make the Man” – Moda, podobnie jak religia i sztuka towarzyszy ludzkości od zawsze i spełnia w życiu jednostki, jak i zbiorowości rozmaite cele. Od celu praktycznego, przez cel obyczajowy (etyczny), cel ozdobny, cel seksualny, aż do celu reprezentacyjnego.

Spektakl teatru tańca Pink Mama Theatre „Fashion” jest próbą analizy wszystkich tych aspektów mody jako kultury i zestawienia jej z nagością jako czystą naturą. Nagością, która od zawsze traktowana jest jako grzeszna i uznawana przez wielu za temat tabu, a jej odwieczne „zakrywanie” stało się obsesją i jest darzone szczególnym kultem. Dychotomia kultury i natury jest dla twórców „Fashion” również pretekstem do rozmowy o machinie, jaką stał się przemysł modowy.

Bohaterów „Fashion” spotykamy w tajemniczym miejscu, które z jednej strony przypomina dom mody, lecz mógłby być także fabryka, laboratorium, szpitalem czy obozem pracy, w którym pod wodzą Krawca- dyktatora mody, niczym bezwolne manekiny, każda z postaci próbuje zachować własną godność, odnaleźć własne człowieczeństwo i wolność. W spektaklu zostanie użyta specjalnie skomponowana muzyka.

    

Po spektaklu spotkanie prowadzi Hanna Raszewska-Kursa.

Pomysł, reżyseria, scenografia i kostiumy: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki
Choreografia: Sławek Bendrat
Dramaturgia: Dominik Krawiecki
Produkcja muzyczna: Valentin Markus Oppermann
Wideo: Patrycja Planik
Kierownik techniczny: Jonas Weber
Kierowniczka produkcji: Angelika Rohrer
Obsada: Sławek Bendrat, Mark Christoph Klee, Dominik Krawiecki, Charlotte Mclean, Valentin Markus Oppermann, Izabela Orzełowska, Tomek Pomersbach, Marek Wieczorek
Produkcja: Dampfzentrale Bern

Partnerzy: Prohelvetia / Miasto Bern / Kanton Bern

    

SŁAWEK BENDRAT

Tancerz, choreograf. Wrocławianin, studiował na wydziale pedagogiki baletu Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie; absolwent Poznańskiej Szkoły Baletowej. Przez wiele lat był związany jako tancerz z Polskim Teatrem Tańca Ewy Wycichowskiej w Poznaniu, następnie w Luzerner Theater w Szwajcarii jako tancerz i choreograf. Kolejne dwa lata pracował w zespole Baletu Narodowego w Marsylii (Ballet National de Marseille) kierowanego przez Frederica Flamanda, W 2010 roku otrzymał nagrodę na Baltic Movement Contest za solo „Pinku Chirashi”. Jest jednym z założycieli teatru tańca Pink Mama Theatre, w którym sprawuje funkcję dyrektora artystycznego oraz choreografa wszystkich spektakli teatru.

DOMINIK KRAWIECKI

Aktor, reżyser. Wrocławianin, był studentem Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej (wydział aktorski) we Wrocławiu, z której został wyrzucony, oraz wiedzy o teatrze na UJ. Przez kilka lat ściśle związany z życiem teatralnym Wrocławia. Założyciel i przez dwa lata dyrektor Teatru Zakład Krawiecki. Aktor Teatru „Zielona Latarnia“ pod kierownictwem Ireny Rzeszowskiej. Prowadził liczne imprezy teatralne (m.in. WROSTJA). Po wyjeździe z Polski osiedlił się w Lucernie w Szwajcarii i przez trzy lata był na stałe związany z Luzerner Theater. Jest współzałożycielem Pink Mama Theatre, w którym pełni funkcję dyrektora naczelnego i reżysera wszystkich spektakli teatru.

www.pinkmamatheatre.com

Fot. Patrycja Planik

 

 

Obojętność. Global Water Dances Warszawa 2019

Warsztaty: 10 – 14 czerwca 2019 w godzinach 9.00-13.00 

 

Miejsce: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie w Mazowieckim Instytucie Kultury, ul. Elektoralna 12, Warszawa 

Pokaz plenerowy 15 czerwca 2019 w godzinach 14.00-19.00

Warsztaty są bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona.

Zapisy: joanna.formatzero@gmail.com

 

Zapraszamy do udziału w warsztatach i pokazie plenerowym międzynarodowego chóru tanecznego Global Water Dances, który jest imprezą poświęconą ograniczonym zasobom wody pitnej na Ziemi. Podczas 20 godzin warsztatów poznamy gamę ćwiczeń pochodzących z Bartenieff Fundamentals, bazujących na temacie  wody, będącej głównym składnikiem naszego ciała i środowiska. Rozgrzewka, obejmująca każdego dnia różne tematy ruchowe, przechodzić będzie w strukturalną improwizację na bazie metod Rudolfa Labana. W zależności od umiejętności, proponowane będą rozwiązania techniczne Laban Based Modern Dance, łączone ze swobodną tematyczną improwizacją. Indywidualną praktykę integrować będziemy następnie w grupowe doświadczanie ruchu, w procesie tworzenia chóru ruchowego.

W pierwszej kolejności rozgrzejemy swoją kinesferę, a następnie nauczymy się choreografii globalnej, którą 15 czerwca tańczyć będzie kilka tysięcy ludzi w 172  miejscach na całym świecie. Następnie praktykować będziemy tworzenie ludzkiej ławicy w czasie rzeczywistym, która jest dla każdego uczestnika wyjątkowym doświadczeniem  grupowego tworzenia i przetwarzania ruchu, uważności przestrzennej i świadomości zespołowej. W pokazie plenerowym ławicę tańczyć będziemy do muzyki improwizowanej przez zespół Rafała Smolińskiego i Tadeusza Sudnika.

Tytułowa Obojętność, według wiersza Marty Kaweckiej, odnosi się do naszej obojętności na problem dostępu do czystej wody pitnej na świecie i wpisuje się w nurt Ecological Art.

Prowadząca warsztaty, choreografka: Iwona Wojnicka 

 

IWONA WOJNICKA

Pasjonatka chórów ruchowych. W 2011 roku brała udział w pierwszej edycji Global Water Dances w Hadze. Wkrótce rozpoczęła kurs Laban/Bartenieff Movement Studies w Berlinie, gdzie uczyła się zasad tworzenia ławicy. Od tego czasu regularnie bierze udział w międzynarodowych chórach, tworząc ławice w różnych składach. Tegoroczna edycja to jej czwarty raz w roli choreografki wydarzenia. Więcej na temat  biografii tanecznej Iwony można przeczytać na jej stronie internetowej.

www.iwonawo.com

Więcej na temat spektaklu plenerowego Obojętność 2017 na stronie http://globalwaterdances.org/zielona-gora-warsaw/.

Projekt jest afiliowany przez Laban Institute of Movement Studies z Nowego Jorku i finansowany przez Eurolab, Berlin.

Patronat medialny nad Global Water Dances Poland objął Kwartalnik TANIEC.

 

Organizator: Stowarzyszenie Format Zero

Współorganizatorzy: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie-CST / Fundacja Artystyczna PERFORM / Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’

Partnerzy: Fundacja Grab Art, h.art comapny, Mazowiecki Instytut Kultury

 

JAM NIEDZIELNY – KONTAKT IMPROWIZACJA W CST

NIEDZIELE / 19:00-21:30 / SALA TANECZNA / 2 PIĘTRO/

WSTĘP WOLNY

Terminy maj: 5,12,19,26.05.2019

Terminy czerwiec 2,9,16.06.2019

Zapraszamy na coniedzielne jamy w CST w Mazowieckim Instytucie Kultury, Elektoralna 12.

PROWADZENIE: Tomasz Domański / Hanna Jurczak /Natalia Oniśk / Julka Tomiczek /  Andrzej Woźniak

Od 20 stycznia do 23 czerwca, w każdą niedzielę w godzinach 19.00 – 21.30, kontynuujemy ,rozpoczęte w 2018, cotygodniowe jamy improwizacyjne.  Pamiętajcie, że CST od stycznia 2019 mieści się w Mazowieckim Instytucie Kultury.

Jam to wspólna przestrzeń, w ramach której praktykować będziemy kontakt improwizację. W ramach CST przygotowaliśmy dla Was nie tylko jam improwizacyjny, ale też jego specyficzną formułę nazywaną jamem uważnym (ang. Focused jam). Jam uważny jest to przestrzeń do praktyki kontakt improwizacji, w której dzięki pewnym strukturom lub narzędziom tworzy się wyższy niż przeciętnie poziom skupienia. Dzięki temu łatwiej o wydobycie z tej praktyki aspektów, które podczas „zwykłych” jamów bywają zaniedbywane, tj. słuchanie, kompozycja, a nawet performatywność. Przykładowymi narzędziami mogą być cisza, rozpoczynanie i kończenie jamu wspólnie lub krótkie wprowadzenie.

Niektórym jamom będzie towarzyszyć muzyka – grana na żywo lub odtwarzana elektronicznie. Mamy świadomość tego, że dźwięk wpływa na percepcję ciała w ruchu, dlatego rodzaj oraz ilość muzyki będą świadomie moderowane.

DLA KOGO? Zapraszamy wszystkie osoby od 16 roku życia zainteresowane jamami, zarówno te początkujące, jak i zaawansowane.

KOSZT? Jamy improwizacyjne organizowane są bezpłatnie dzięki dofinansowaniu działań Centrum Sztuki Tańca ze środków m.st. Warszawy.

ZAPISY? Wstęp jest wolny, nie trzeba się zapisywać, jednak na miejscu prosimy o wpisanie się na listę uczestników. Jeśli chcesz wziąć udział, bądź 10 minut przed zajęciami.

Coniedzielne jamy improwizacyjne prowadzić będzie wymiennie czwórka prowadzących:  Tomek Domański, Hanna Jurczak, Natalia Oniśk, Julka Tomiczek,  Andrzej Woźniak.

Tomek Domański

Tancerz, performer, pedagog. Od kilku lat zajmuje się tańcem współczesnym, improwizacją, improwizacją kontaktową, partneringiem, performansem oraz świadomością ciała. Interesuje go eksplorowanie nieskończonej ilości możliwości ruchu, elementów, które na ten ruch wpływają – świadomość ciała, partner, intencja, uwaga oraz budowanie głęboko zakorzenionego zaufania do swojego ciała, intuicyjne podążanie za pojawiającą się energią.

Hanna Jurczak

Tancerka, performerka, psychoterapeutka. Tańczy kontakt improwizację i różne formy tańca improwizowanego od ponad 9 lat. Ściśle współpracuje w projektach performatywnych z: Fundacją Sztuka Ciała oraz z Fundacją Artystyczną PERFORM.  Ukończyła szkolenie choreograficzne w Hurtowni Ruchu w Krakowie oraz roczny kurs Analizy Ruchu Labana. Organizuje warsztaty, zajęcia, laboratoria, jamy, współtworzyła grupę improwizacyjną.

Kontakt improwizacja interesuje ją jako spotkanie, współtworzenie, źródło ciągłego tracenia i znajdywania harmonii pomiędzy wyrazem jednostki, a współistnieniem w duecie, trio oraz w  grupie.

Natalia Oniśk

Edukatorka, tancerka, performerka i aktywistka taneczna. Prowadzi regularne zajęcia i warsztaty z improwizacji kontaktowej, improwizacji i świadomości ciała. Uczestniczka wielu warsztatów i coachingów ruchowych z zakresu somatyki, improwizacji i choreografii. Studiuje Body-Mind Centering (Somatic Movement Education Program). Praktykuje Metodę Feldenkraisa i Ruch Autentyczny. Ukończyła kurs choreografii eksperymentalnej organizowany przez Centrum w Ruchu. Jako performerka współpracowała z Renatą Piotrowską-Auffret, Magdą Ptasznik, Marią Stokłosą, Pauliną Święcańską. Jest współzałożycielką Fundacji „Ciało Się” zajmującej się szerzeniem pracy z ciałem w jej terapeutycznych i artystycznych aspektach.

Julka Tomiczek

W warszawskiej kontaktowej społeczności dba o środowe jamy. Jest osobą pierwszego kontaktu w pilnych kwestiach. Troszczy się o przestrzeń taneczną, współorganizuje imprezy rocznicowe i współprowadzi fanpage. Wspiera nowych członków kontaktowej grupy. Aktywnie poszukuje zasad bezpiecznego jamowania, w czym towarzyszą jej pozostali facylitatorzy niedzielnych spotkań w CST. Od niedawna pomaga w nauce tańca improwizacji kontaktowej.

Andrzej Woźniak

Z wykształcenia pedagog. Od 9 lat związany z warszawską sceną improwizacji kontaktowej. Uczy i organizuje wydarzenia taneczne – jamy, warsztaty i festiwale, m.in. sic! 4 seasons. Współtworzył fundację „Ciało Się”, z którą organizował pierwsze polskie szkolenie Body-Mind Centering.

Warsztaty w terminie 20.01.2019 – 16.06.2019

 

KINO TAŃCA / FOKUS NA TANIEC

11.07.2019 godz. 19:00

Miejsce: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie / Mazowiecki Instytut Kultury / ul. Elektoralna 12

Kuratorka: Regina Lissowska-Postaremczak

Organizator: Mazowiecki Instytut Kultury

 Współorganizatorzy wieczoru: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie / Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

WSTĘP WOLNY

 

W lipcowej odsłonie Kina Tańca zapraszamy na wyjątkowy program 10. krótkometrażowych filmów tanecznych, które znalazły w oficjalnej selekcji międzynarodowego konkursu Dances with Camera 2019. Są to zarówno filmy fabularne, jak i eksperymentalne, przemawiające różnorodnymi językami filmu i choreografii, wyselekcjonowane spośród najbardziej uznanych i wielokrotnie nagradzanych produkcji powstałych w ciągu ostatnich trzech lat.

Będzie to pokaz pełen zaskakujących kontrastów – nie zabraknie w nim filmów iskrzących humorem, ale też propozycji poważnych i skłaniających do refleksji, a przede wszystkim – bogactwa estetycznych i kinestetycznych doświadczeń.

 

Pokaz realizowany we współpracy z Fundacją Edukacji Kulturalnej AdArte oraz Short

Waves Festival

www.shortwaves.pl

www.facebook.com/festiwalshortwaves

www.adarte.pl

 

PROGRAM:

La Volière (The Aviary)

Reż. Vincent René-Lortie / Kanada / 2017 / 14’

Dwoje kochanków spotyka się w szaleńczym tańcu. To metaforyczny, a zarazem pełen pasji obraz, przedstawiający różne odcienie miłosnej fascynacji.

 

Reżyseria: Vincent René-Lortie

Produkcja: Telescope Films.

Trailer: https://vimeo.com/243687055

Altera

Reż. Baptiste Rouveure / Francja / 2018 / 11’

Altera, to inny. To inność, która byłaby ciężarem i którą odrzucamy. Co wówczas pozostaje, aby budować nasze punkty odniesienia, naszą tożsamość i nie pogrążać się w odmienności, odnajdując echa życia tylko w naszym własnym odbiciu?

 

Reżyseria: Baptiste Rouveure

Produkcja: Anonymous Animals

 

Bailaora

Reż. Rubin Stein / Hiszpania / 2018 / 15’

Wojna. Dziecko. Sen. “Bailaora” jest trzecim i ostatnim krótkim filmem w słynnej trylogii Rubina Steina “Luz & Oscuridad”.

 

Reżyseria: Rubin Stein

Produkcja: Nirvein Films

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=8q2CJIV5ZJ4

 

Vanitas

Reż. Vinícius Cardoso / Brazylia / 2017 / 6’

W piekle Boscha została skazana na przyglądanie się własnemu odbiciu. Na zawsze. Potępiona przez swoją próżność, sama jest próżnością. Duch, który wędruje przez ciemność Ogrodu Rozkoszy Ziemskich. Ona jest vanitas.

 

Reżyseria:  Vinícius Cardoso

Produkcja:: 99Motions Production.

 

Trailer: https://vimeo.com/237421244

 

Waiting for Color

Reż. Kosta Karakashyan / Bułgaria/USA / 2018 / 7’

Dokumentalny film taneczny, ukazujący okrutną rzeczywistość prześladowań LGBTQ+ w czeczeńskim regionie Rosji. Film został zainspirowany zeznaniami z aresztowań, tortur i szantażu, któremu homoseksualni Czeczeni poddawani byli do 2017 roku.

 

Reżyseria: Kosta Karakashyan

Produkcja: Studio Karakashyan

 

Competing for Sunlight: Ash

Reż Dagmar Dachauer / Austria / 2017 / 4’

To część serii krótkich filmów tanecznych, w której bohaterami są różne gatunki drzew i taniec, opowiadające osobliwe krótkie historie. „Ash” był inspirowany smutnym losem europejskiego jesionu, który reżyserka łączy z osobistą stratą w swoim życiu.

 

Reżyseria i produkcja: Dagmar Dachauer

 

Svavar Knutur – The Hurting

Reż. Kay Otto / Niemcy / 2018 / 5’

Życie Pawła nie oszczędza. W wieku 45 lat jest szkolnym woźnym i musiał zrezygnować ze swojego marzenia o pilotowaniu samolotu. Dni mijają mu na sprzątaniu szkoły, a wieczory spędza w miejscowym pubie lub na lotniskach.

 

Reżyseria: Kay Otto

Produkcja: Antiplot Film.

 

Through the Supermarket in Five Easy Pieces

Reż. Anna Maria Jóakimsdóttir-Hutri / Finlandia / 2017 / 9’

Rodzina stara się przetrwać cotygodniowe zakupy spożywcze i nie rozpaść się. Czy będzie w stanie zdobyć zaopatrzenie i opuścić sklep w komplecie?

 

Reżyseria: Anna Maria Joakimsottir-Hutri

Produkcja: Tottemo Production

Trailer: https://vimeo.com/216861805

 

Time Subjectives in Objective Time

Reż. Kati Kallio / Finlandia/Rosja / 2017 / 6′

Troje tancerzy przenosi się z miejsca na miejsce w starej rosyjskiej fabryce, afirmując moment stagnacji w nieskończonym czasie.

 

Reżyseria i produkcja: Kati Kallio

Trailer: https://vimeo.com/297703975

 

Traverse

Reż. Marlene Millar / Kanada / 2018 / 13’
Traverse wplata występ pięciu kobiet w tkaninę zbiorowego doświadczenia, ukazując połączenie tańca, ruchu i głosów, jedność doświadczenia w głębokiej, osobistej, a zarazem wspólnej podróży.

 

Reżyseria: Marlene Millar

Produkcja: Stéla Des Arts//DesCinés

Trailer: https://vimeo.com/262441155

 

Zdanie o kuratorce:

Regina Lissowska-Postaremczak, teatrolog, badaczka tańca, od 6 lat działa w obszarze filmu tańca jako kuratorka (Dances with Camera w ramach Short Waves Festival), selekcjonerka i programerka pokazów i międzynarodowych festiwali filmowych (m.in. Mobile Dance Film Festival, NY), jest członkiem Dance Films Association.

 

—————-

Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Partner projektu CST: Mazowiecki Instytut Kultury

Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja B’cause, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Grab Art Foundation / h.art company, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rezonanse Kultury, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Fundacja UM FOUNDATION, Fundacja Wspierania Kultury Strefa ArtsInn, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa, ZASP-Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji, Sekcja Tańca i Baletu, oraz niezależni artyści: Anna Godowska i Sławek Krawczyński, Wojciech Grudziński, Mikołaj Mikołajczyk, Ilona Trybuła.

Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, Teatr dla Wszystkich, Teatralia.com.pl, TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going.

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Siedziba: Mazowiecki Instytut Kultury

ul. Elektoralna 12

00-139 Warszawa

Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach:

www.centrumsztukitanca.eu

https://www.mik.waw.pl/

Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa

Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

Prawa autorskie

Klauzula zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika imprezy organizowanej przez Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Każdy uczestnik biorący udział w imprezach organizowanych przez Centrum Sztuki Tańca w Warszawie / CST wyraża zgodę na rozpowszechnianie, w celach promocji CST, swojego wizerunku w filmach i zdjęciach zrealizowanych podczas wydarzeń, w których dobrowolnie uczestniczył zgodnie z art. 81 ustawy z dnia 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz.U. z 2006r. nr 90,poz. 631,z późniejszymi zmianami). W przypadku braku takiej zgody uczestnik imprezy organizowanej przez CST informuję organizatora przed rozpoczęciem imprezy, w której dobrowolnie uczestniczy.