CST / PROGRAM NA MAJ 2019

16/05/19 / Program 2019

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

PROGRAM NA MAJ 2019

 

16.05.2019 / 19.00

FILM TANGOMANIA i MILONGA EL PICAFLOR / Kino Tańca: „Focus na taniec”

Wstęp wolny

Kuratorka Programu Kino Tańca: Regina Lissowska-Postaremczak

Milonga /prowadzenie: Ula Wojtkowiak i Santiago Buonomo

Miejsce: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie / Mazowiecki Instytut Kultury / ul. Elektoralna 12

 

W ramach jednego wieczoru zapraszamy do Centrum Sztuki Tańca w Warszawie na film i milongę. Nasze spotkanie zacznie się o godz. 19.00 polską premierą filmu dokumentalnego „Tangomania” w reż. Susan van den Broek, Joahima Thissena. Po projekcji filmu o godz. 20.00 odbędzie się krótka lekcja, gdzie Ula Wojtkowiak i Santiago Buonomo wprowadzą wszystkich chętnych w świat reguł tanga. Od godziny 20.40 popłyniemy w milongę el Picaflor, której muzycznym kapitanem będzie Ula Wojtkowiak. Milonga potrwa do 23.00, wtedy tradycyjnie wybrzmi La Cumparsita.

Serdecznie zapraszamy!

 

Program Focus na taniec koncentruje na tańcu w przestrzeniach życia prywatnego i społecznego. Prezentuje wielość perspektyw i ludzkich doświadczeń, w których taniec wykracza poza przestrzeń sztuki, stając się drogą życia, źródłem tożsamości i więzi międzyludzkich, narzędziem kształtowania rzeczywistości. Program prezentuje szerokie spektrum filmowych form, od dokumentów, przez filmy fabularne, po artystyczne eksperymenty, w selekcji uznanych i wielokrotnie nagradzanych produkcji z ostatnich lat.

 

W majowej odsłonie programu Kino Tańca zapraszamy na spotkanie ze światem argentyńskiego tanga, uchwyconym w formie dokumentalnego filmu „Tangomania” przez Susan van den Broek i Joahima Thissena.

„Tangomania” śledzi życie dwojga tancerzy w Amsterdamie – nowicjuszki i doświadczonego tancerza. Chilijczyk Yerpun znajduje spełnienie w intymności tanga, ale co kryje się pod powierzchnią? Holenderka Judith pragnie wspólnoty, ale zmaga się z kodami społecznymi hierarchicznej sceny tanga. Film ukazuje intensywny charakter argentyńskiego tanga: to taniec miłości i jedności, ale może przynosić też samotność i odrzucenie.

Tangomania

Reż. Susan van den Broek, Joahim Thissen | Holandia | 2016 | 49 min | Documentary

PREMIERA POLSKA

Reżyseria: Susan van den Broek, Joachim Thissen

Występują: Judith Veen, Yerpun Castro, Corine Groenewegen

 

Trailer: https://vimeo.com/172604184

Strona FB: https://www.facebook.com/tangomaniadocu/

 

REGINA LISSOWSKA- POSTAREMCZAK

Teatrolożka, badaczka tańca, od 6 lat działa w obszarze filmu tańca jako kuratorka (Dances with Camera w ramach Short Waves Festival), selekcjonerka i programerka pokazów i międzynarodowych festiwali filmowych (m.in. Mobile Dance Film Festival, NY), jest członkiem Dance Films Association.

 

MILONGA EL PICAFLOR W CENTRUM SZTUKI TAŃCA W WARSZAWIE 20:00-23:00

Prowadzenie:

ULA WOJTKOWIAK

Tancerka i instruktorka tanga argentyńskiego, trenerka posturalnej metody pracy z ciałem GYROKINESIS®, aktorka i muzyk. Ukończyła Akademię Teatralną DAMU w Pradze ,Uniwersytet Jagielloński na kierunku Wiedza o Teatrze oraz Akademię Praktyk Teatralnych Gardzienice. Jako mim pracowała w Teatro dell’Opera w Rzymie. Ukończyła Akademię Talent Alejandry Mantinian, współpracuje z wieloma maestros. W nauce tanga kładzie ogromny nacisk na świadomość ciała, doskonalenie wrażliwości muzycznej i ruchowej.

 

SANTIAGO BUONOMO

Tanguero i dj urodzony w Urugwaju bogatym w historię tanga. Miłość do tanga, technikę tego tańca, jaki i zaznajomienie z muzyką zaszczepili mu jego dziadkowie. Do jego maestros należą José Pedro Viana, Esteban Cortés i Verónica Lagomarsino. Uczył tango w Trasnochando Academy w Montevideo, w Club Tabaré oraz w szkołach średnich. Jest również nauczycielem wychowania fizycznego, stąd wprowadzając w tango przywiązuje dużą wagę do możliwości ciała w ruchu.

Sala jest piękna, do tańca miękki parkiet i kawiarnia na miejscu.

 

—————–

23/05/2019 / CST SPEKTAKLE: SHOWREEL – URSZULA BIERNAT-JAŁOCHA / KAJ DZIAS – LIVING SPACE THEATRE-POLSKA SIEĆ TAŃCA

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, Mazowiecki Instytut Kultury, ul Elektoralna 12, Warszawa

 

PROGRAM WIECZORU CST:

SHOWREEL /URSZULA BERNAT-JAŁOCHA / 35 min.

PRZERWA

KAJ DZIAS / LIVING SPACE THEATRE 50 min.

 

KAJ DZIAS / LIVING SPACE THEATRE

23.05.2019 / 19:00

Spektakl prezentowany w ramach Polskiej Sieci Tańca, której organizatorem jest Instytut Muzyki i Tańca.

BILETY : 20 ZŁ

Reżyseria i choreografia: Jakub Margosiak
Występują: Natalia Dinges /Julia Lewandowska, Anna Mikuła, Grzegorz Łabuda, Jakub Margosiak
Muzyka: Izabela Płachta/Monika Stańczyk (skrzypce), Kornel Uriasz/Marcin Pajor (akordeon), Miłosz Potoczny (gitara)
Scenografia i kostiumy: Magdalena Paw, Małgorzata Cichoń, Grzegorz Łabuda
Aranżacja muzyczna: Marcin Słonina

Koordynacja muzyczna: Katarzyna Wrona

Reżyseria świateł: Radosław Lis
Obsługa techniczna: Paweł Urbanowicz

Partnerzy: Centrum Sztuki Mościce, Tarnów/Gmina Miasta Tarnów, Śląskie

Trailer: https://youtu.be/HO2mwjjE5_4

Podobno u Romów ciągle gra muzyka – nawet, gdy nie ma co jeść.

Życie staje się wtedy znośniejsze.

Spektakl teatru i tańca.

Od czarów, obrzędów, muzyki, pieśni, tańca, podróży, po oszustwa, kradzieże i prześladowania.

Opowieść z różnych perspektyw.

Trochę magiczna i zarazem dobitnie dosłowna.

O Cyganach? O ludziach?

Zapraszamy na spotkanie z dziwakami, obcymi, artystami…

Chcemy zrozumieć coś o sobie patrząc na innych.

 

Fot. Krzysztof Kadis

 

Ten barwny kolaż muzyki, pieśni i tańca jest dla widza niezwykłą szansą do poznania innego świata. Zadajemy sobie pytanie – czy Cyganie mieli określony cel podróży? I co z nami? Wędrówka, jako istotny motyw spektaklu, nie dotyczy wyłącznie Romów. Inspirując się taborami przemierzającymi świat w poszukiwaniu celu badamy swoje pragnienia, obawy i niepewności, zastanawiając się nad rolą człowieka w świecie i próbując zrozumieć mechanizm dyskryminacji.

„Kaj Dzias” powstał jako inicjatywa Jakuba Margosiaka i Anny Mikuły, którzy otrzymali stypendium artystyczne Prezydenta Miasta Tarnowa i Gminy Miasta Tarnów na realizację tego projektu. Spektakl, stworzony we współprodukcji z Centrum Sztuki Mościce w Tarnowie prezentowany był także w Kluczborku, Krakowie, Świnoujściu, Sejnach, Katowicach, Rudzie Śląskiej i Bytomiu. Otrzymał nominację na najlepszy spektakl teatru offowego w konkursie The Best OFF 2018. W roku 2019 „Kaj Dzias” zostanie zaprezentowany w miejscowości Płowdiw w Bułgarii w ramach Europejskiej Stolicy Kultury 2019.

Do udziału w spektaklu zapraszani są adepci sztuk teatralnych i tanecznych z danych miejscowości. Living Space Theatre organizuje dwudniowe warsztaty których uczestnicy przygotowywani są do wzięcia udziału w dwóch scenach spektaklu. Zajęcia skierowane są do osób zaciekawionych teatrem, tańcem współczesnym, śpiewem, improwizacją taneczno-aktorską oraz połączeniem ruchu z głosem, ale przede wszystkim otwartych na nowe doświadczenia i chętnych do wystąpienia na scenie z aktorami.

 

Fot. Krzysztof Kadis

 

BIOGRAMY ARTYSTÓW:

JAKUB MARGOSIAK

Założyciel Living Space Theatre. Absolwent Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie oraz  wolny słuchacz na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Członek International Dance Comittee. Stypendysta Marszałka Województwa Śląskiego oraz Prezydenta Miasta Tarnowa i Gminy Miasta Tarnów. Wyreżyserował spektakle pt. „Kaj Dzias”, „Kształty”, „Drgania”, „Uroczysko”. Poprowadził warsztaty i wygłosił wykład podczas 35th International Theatre Institute World Congress w Segowii (Hiszpania). Brał udział w International Summer Program organizowanym przez Roberta Wilsona w Watermill   Center w Nowym Jorku oraz w rezydencji artystycznej w ramach Festiwalu AgitAgueda w Portugalii. Ukończył  Immersion Course w Michael Chekhov School w Nowym Jorku.

 

JULIA LEWANDOWSKA

Studentka IV roku Akademii Sztuk Teatralnych na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Doświadczenie performatywne zdobywała głównie podczas Acting Intensive Techniques Seminar Grzegorza Ziółkowskiego, występując z Teatrem Pijana Sypialnia oraz pracując w Ośrodku Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Współtworzyła studencki teatr tańca współczesnego „KoInspiracja”. Gra w spektaklu dyplomowym pt. “Hen. O końcu” w reż. Macieja Podstawnego oraz w spektaklu dyplomowym teatru tańca pt. “CPH4” w choreografii dr Jacka Łumińskiego. Brała udział w spektaklu Living Space Theatre pt. “Uroczysko” (2018) na podstawie “Zaczarowanego Koła” Lucjana Rydla.

 

GRZEGORZ ŁABUDA

Założyciel Living Space Theatre. Absolwent PWST Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Stypendysta  Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne. Laureat konkursów międzynarodowych. Ukończył Master Course w Workcenter Jerzego Grotowskiego i Thomasa Richardsa w Pontederze, a także intensywny kurs aktorski w Michael Chekhov School of Acting w Hudson, NY. Twórca takich spektkali jak „Hey!   You!”, „Uroczysko”, „Kształty”. Uczestnik projektu badawczego „Joy of discovery” w ramach 1st oraz 2nd CEEC-China Summer Dance Camp w Chinach.

 

ANNA MIKUŁA

Współzałożycielka Living Space Theatre. Absolwentka PWST w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Laureatka stypendium  Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stypendium Prezydenta Tarnowa, programu Erasmus +. Współpracuje z teatrem tańca Jens van Daele Burning Bridges z Holandii, Faido Dance Company z Holandii, Tarnowskim Teatrem im. Ludwika Solskiego, Galerią Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach, Maciejem Kuźmińskim, Anną Piotrowską, Stalker Teatro – officine CAOS w Turynie, Centrum Sztuki Mościce w Tarnowie. Prezentuje prace swojego autorstwa lub współautorstwa na festiwalach tanecznych i teatralnych w Polsce i za granicą, a także prowadzi działalność pedagogiczną ucząc tańca współczesnego podczas warsztatów i zajęć dla grup stałych.

 

MIŁOSZ POTOCZNY

Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia w Tarnowie. Student kierunku jazzu i muzyki rozrywkowej na Wydziale Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego. Uczestnik licznych projektów i laureat wielu nagród międzynarodowych m.in. na Festiwalu Grupa Azoty Tarnów International Jazz Contest.

 

MONIKA STAŃCZYK

Skrzypaczka, edukację muzyczną zaczęła w wieku 9 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Tarnowie. Studentka Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Ważniejsze koncerty: „Debiut” Inside Jokers / Tarnowskie Centrum Kultury 2017 r., koncerty Inside Jokers w Katowicach w „ Absurdalna” 2018 i w Krakowie „ Awaria” 2018, Koncert konkursowy 9th Azoty Jazz Contest 2016 r.

 

KORNEL URIASZ

Jest uczniem Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia w Tarnowie. Laureat licznych konkursów akordeonowych w kraju i za granicą. Został uhonorowany tytułem Tarnowskiej Marki Talentu przyznawanym z rąk Prezydenta Miasta Tarnowa.

 

————-

SHOWREEL / URSZULA BERNAT-JAŁOCHA

 

Choreografia i reżyseria: Urszula Bernat-Jałocha

Tańczą: Urszula Bernat-Jałocha, Marcin Motyl

Muzyka: Ben Frost „O God Protect Me”, „Through the Roof of Your Mouth”, Carnage & Borgore „Incredible”, The Haxan Cloak „Excavation”

Spektakl powstał w ramach „Stypendium Twórcze” MKiDN /2018

 

„Showreel”, to obraz relacji damsko- męskich we współczesnym świecie. Spektakl przedstawia historie kobiety i mężczyzny, potraktowane momentami z przymrużeniem oka, a niekiedy całkiem poważnie. Przy wykorzystaniu kompozycji duetu, w którym obok wspólnych partii zaistnieją odrębne sola mężczyzny i kobiety, „Showreel” przedstawia kilka scen z życia przeciętnej pary.

Wychodząc od bardzo pierwotnych, tradycyjnych wzorców partnerskich do dzisiejszych bardziej wolnych i „otwartych”- relacji między kobietą i mężczyzną, a także zahaczając o zjawisko metroseksualizmu autorka zwraca uwagę na utratę harmonii damsko męskiej, gdzie zaistniały proces zacierania płci i jej znaczenia niesie za sobą pewne konsekwencje. W spektaklu pojawia się perspektywa silnej, niezależnej kobiety, chcącej ukryć swoją chęć ucieczki od pierwowzoru kobiecości oraz mężczyzna, który łamie stereotypowy obraz modelowego wyglądu, jak i towarzyszących mu zainteresowań.

„Showreel” stawia widzowi znak zapytania -gdzie się znajdujemy i do czego dążymy w relacjach partnerskich, a także szeroko pojętych w relacjach między ludzkich i czy tak naprawdę nie tęsknimy za tradycyjnością i przeszłością. Czy w obecnym świecie pęd życia i kosmicznie szybki rozwój technologiczny może doprowadzić do nieodwracalnych zaburzeń relacji międzyludzkich.

 

Urszula Bernat-Jałocha i Marcin Motyl to artyści tancerze nieustannie poszukujący dzisiejszej tożsamości teatru tańca. „UM FOUNDATION” jest nowym projektem zajmującym się twórczością artystyczną w niezależnej i otwartej formie. Mając za sobą wieloletnie doświadczenie pracy w zespołach instytucjonalnych, z polskimi i zagranicznymi choreografami, Urszula i Marcin postanowili stworzyć niezależny zespół, mocno czerpiący z narzędzia improwizacji i pracy z publicznością. Tematem ich poszukiwań są relacje międzyludzkie we współczesnym świecie. Artyści pragną zaprosić widza do aktywnego uczestnictwa w procesie twórczym, poprzez umożliwienie jej posiadania realnego wpływu na końcowy kształt tworzonych spektakli i działań.
„UM FOUNDATION” to próba przekroczenia granic w tworzeniu nowych prac z pogranicza teatru tańca i szeroko rozumianej sztuki współczesnej.

Fot. M. Cegiełkowska

 

URSZULA BERNAT-JAŁOCHA

Tancerka, pedagożka, choreografka. Rozpoczęła edukację w zakresie tańca w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie. Po uzyskaniu dyplomu w 2002 roku dołączyła do zespołu Opery na Zamku w Szczecinie, a następnie w latach 2006-2008 była tancerką Teatru Wielkiego w Poznaniu. W 2007 roku ukończyła studia na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie uzyskała tytuł magistra sztuki ze specjalizacją pedagoga baletu. W roku 2008/2009 kontynuowała naukę w Scottish School of Contemporary Dance, gdzie uzyskała tytuł Bachelor of Art, a następnie brała udział w programie apprentice dancer w Scottish Dance Theatre. Podczas studiów w Szkocji współpracowała z Janis Claxton, Thomas Small, oraz

Victoria Fox. Urszula Bernat-Jałocha prowadziła szereg warsztatów jako nauczyciel tańca współczesnego i klasycznego min. na Międzynarodowych Warsztatach Tańca Współczesnego Dancing Poznań. Przez kilka lat  pracowała jako wykładowcą tańca klasycznego i współczesnego na Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu. W 2009 rozpoczęła pracę w Polskim Teatrze Tańca. Tańczyła w niemal całym repertuarze zespołu m.in. w choreografiach Ohada Naharina, Jo Strømgrena, Jacka Przybyłowicza i Ewy Wycichowskiej, Iwony Pasińskiej. Wraz z zespołem występowała na międzynarodowych festiwalach w Polsce i zagranicą. W roku 2014 wzięła udział w projekcie choreograficznym „Skutki niezamierzone”, autorstwa Sjoerda Vreugdenhila, przygotowanym na Malta Festival 2015. W tym samym roku uczestniczyła w koprodukcji Polskiego Teatru Tańca z niemieckim kolektywem Bodytalk, współtworząc spektakl „Jewrope”. Jako choreograf debiutowała spektaklem „Nondescript” w 2014 roku, podczas VII Festiwalu Atelier Polskiego Teatru Tańca. W roku 2015 została laureatką stypendium Młoda Polska, przyznawanego artystom do 35 roku życia, odznaczających się wybitnymi osiągnięciami w swojej dziedzinie sztuki. W ramach wyróżnienia stworzyła przedstawienie „Percepcja”. Dodatkowo podnosiła swoje kwalifikacje biorąc udział w warsztatach z Peeping Tom (BEL), Las Ballets C de la B (BEL) , Johanes Wieland (GER), Sjoerd Vreugdenhil (NL), Akram Khan (UK), Hofesh Shechter (UK), Emio Greco PC (IT/NL), Noa Paran(ISR), Anna Nowak (PL),  Yoshifumi Inao (JPN), Janis Claxton (UK). W lipcu 2018 roku wzięła udział w miesięcznym kursie DanceAbility Teacher, w ramach stypendium Aktywność Międzynarodowa, gdzie otrzymała certyfikat nauczyciela tej techniki. Od 2018 roku jest freelancerem, w tym samym roku otrzymała stypendium twórcze MKiDN, dzięki któremu stworzyła spektakl „Showreel”. W marcu 2019 roku solo „Likness” , które jest częścią spektaklu „Showreel” zostało zaprezentowane na IV Międzynarodowym Festiwalu Tańca Współczesnego w Meksyku (IV Festival Internacional de Danza Contemporánea Unipersonal “Cuerpo al Descubierto” ).

 

MARCIN MOTYL

Freelancer, tancerz, choreograf. Ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Baletową w Warszawie, a następnie w latach 2011-2017 pracował w Polskim Teatrze Tańca, gdzie miał okazję współpracować i tańczyć w spektaklach między innymi takich choreografów jak: Ohad Naharin, Jo Strømgren, Yossi Berg, Ewa Wycichowska, Urszula Bernat- Jałocha, Iwona Pasińska. Nieustannie zdobywa doświadczenie, biorąc udział w licznych zagranicznych projektach i warsztatach prowadzonych przez takich twórców czy pedagogów jak: Franck Chartier, Gabriela Carrizo, Yuval Pick, Sjoerd Vreugdenhil, Yoshifumi Inao, Henrik Kaalund, Yi-Chun Liu, Stian Danielsen, Shi Pratt. pracuje dziś nad własną metodą pracy twórczej, kształtując jednocześnie swoisty język ruchu.

 

——————–

KAROLINA KROCZAK / ODDAJ CIĘŻAR/ PARTNERING/ WARSZTAT TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO

TERMINY: 27.05-31.05. (Poniedziałek, 9.00-12.00; Wtorek, 9.00-11.00; Środa, 8.30-11.30; Czwartek, 9.00-12.00; Piątek, 9.00-13.00)

MIEJSCE: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie / Mazowiecki Instytut Kultury / ul. Elektoralna 12 / Sala Baletowa / Piętro 2.

WSTĘP WOLNY

Zapisy od 13.05.2019 r. na stronie www.centrumsztukitanca.eu

Wymogiem koniecznym jest zobowiązanie się do obecności podczas wszystkich 5 dni warsztatów, łącznie z lekcją pokazową, która odbędzie się ostatniego dnia, tj. 31.05. w godzinach 12.00-13.00 i będzie otwarta dla publiczności.

 

Wydarzenie jest nieodpłatne. Liczba miejsc jest ograniczona. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń.

Poziom open: Warsztaty dedykowane są zarówno do zawodowych tancerzy, jak i amatorów tańca.

 

O warsztatach:

Warsztat poświęcony będzie zagadnieniom związanych z partnerowaniem, rozumianym nie tylko jako technika wykonania partnerowań, ale również jako język pracy twórczej i droga do rozwoju motorycznego tancerza. Poprzez pracę somatyczną zbadamy potencjał wytrącenia ciała z utartych ścieżek ruchowych, zgodnie z przekonaniem, że ciało odpowie na bodziec w najbardziej organiczny dla siebie sposób. Zajmiemy się także różnorodnością dotyku i pracy z różnymi warstwami ciała w kontakcie. Centralnym zagadnieniem będzie praca z ciężarem ciała partnera, zarówno w pracy nad techniką elementów, jak i w perspektywie rozwoju własnej świadomości operowania ciężarem ciała i jego strukturą. Prezentowane podejście do partneringu zostało wypracowane w projekcie Oddaj Ciężar. Warsztat podzielony będzie na 3 części tematyczne:

bodywork i potencjał organicznej responsywności ciała na kontakt fizyczny

improwizacja z partnerem z wykorzystaniem podstawowych zasad partneringowych

Technika wykonania poszczególnych partnerowań i umiejętność jej zastosowania w otwartych strukturach ruchowych.

 

ODDAJ CIĘŻAR to projekt Karoliny Kroczak, który powstał w 2015 roku z potrzeby rozwijania dziedziny partneringu, jako narzędzia treningowego i języka twórczego w zakresie Teatru Tańca, Performansu i Tańca Współczesnego w Polsce. Projekt skierowany jest zarówno do osób zawodowo zajmujących się tańcem, jak i amatorów chcących szkolić się w tej dziedzinie. Założeniem projektu jest kreacja wydarzeń artystycznych i form scenicznych w oparciu o język improwizacji z partnerem i technikę partneringu, prowadzenie szkoleń i warsztatów z tej dziedziny.

https://www.facebook.com/oddajciezar/

Fot. Alicja Szulc

 

KAROLINA KROCZAK

Tancerka, choreografka, pedagog tańca współczesnego, świadomego ruchu,  improwizacji i partnerowania. Absolwentka Wiedzy o Kulturze (Uniwersytet Warszawski) i projektu edukacyjnego Wyższa Szkoła Sztuk Performatywnych (Śląski Teatr Tańca/ Leonardo da Vinci). Jako tancerka w latach 2006-2018 pracowała w Teatrze Tańca Zawirowania (m.in. spektakle „Closenes”, „Fuera de Campo” /chor. Daniel Abreu,”Out in the line up” /chor. Nadar Rosano, „Where Should We Go”) Karolina stworzyła choreografię dla zespołu takie jak: „Rzeczy, rzeczy, rzeczy”, „Wybieg”, „The crossing: Fish Tail”. W latach 2010-2017 pracowała przy produkcjach teatralnych (Teatr Capitol) i telewizyjnych (TVN – choreograf programu „You Can Dance – po prostu tańcz”, Polsat „Dancing with the Stars/ Taniec z Gwiazdami”). Prowadzi szkolenia z partnerowania, improwizacji i kompozycji tańca (m.in. Warszawska Szkoła Filmowa, szkolenie tancerzy programu You Can Dance, Kurs Instruktora Tańca Egurrola Dance Studio, Mad Catz Mentorship Program). Od 2015 roku tworzy autorski projekt „Oddaj Ciężar” – cykl szkoleń i projektów artystycznych, których podstawowym założeniem jest użycie techniki partneringu i kontakt improwizacji zarówno w treningu jak i pracy twórczej.

Kontakt: warsztaty@centrumsztukitanca.eu

 

—————————

KAROLINA KROCZAK / ODDAJ CIĘŻAR/ PARTNERING / OTWARTY POKAZ PRACY

31.05.2019 / 12:00 / WSTĘP WOLNY

MIEJSCE: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie / Mazowiecki Instytut Kultury / ul. Elektoralna 12 / Sala Baletowa / Piętro 2.

 

Finałowy pokaz pracy odbędzie się po 5 dniowych warsztatach, które będą realizowane w dniach 27-31.05.2019 – zapisy na warsztaty dostępne od 13.05.2019 r. na stronie www.centrumsztukitanca.eu. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

 

O warsztatach:

Warsztat poświęcony będzie zagadnieniom związanych z partnerowaniem, rozumianym nie tylko jako technika wykonania partnerowań, ale również jako język pracy twórczej i droga do rozwoju motorycznego tancerza. Poprzez pracę somatyczną zbadamy potencjał wytrącenia ciała z utartych ścieżek ruchowych, zgodnie z przekonaniem, że ciało odpowie na bodziec w najbardziej organiczny dla siebie sposób. Zajmiemy się także różnorodnością dotyku i pracy z różnymi warstwami ciała w kontakcie. Centralnym zagadnieniem będzie praca z ciężarem ciała partnera, zarówno w pracy nad techniką elementów, jak i w perspektywie rozwoju własnej świadomości operowania ciężarem ciała i jego strukturą. Prezentowane podejście do partneringu zostało wypracowane w projekcie Oddaj Ciężar.

Warsztat podzielony będzie na 3 części tematyczne:

bodywork i potencjał organicznej responsywności ciała na kontakt fizyczny

improwizacja z partnerem z wykorzystaniem podstawowych zasad partneringowych

Technika wykonania poszczególnych partnerowań i umiejętność jej zastosowania w otwartych strukturach ruchowych.

 

ODDAJ CIĘŻAR to projekt Karoliny Kroczak, który powstał w 2015 roku z potrzeby rozwijania dziedziny partneringu, jako narzędzia treningowego i języka twórczego w zakresie Teatru Tańca, Performansu i Tańca Współczesnego w Polsce. Projekt skierowany jest zarówno do osób zawodowo zajmujących się tańcem, jak i amatorów chcących szkolić się w tej dziedzinie. Założeniem projektu jest kreacja wydarzeń artystycznych i form scenicznych w oparciu o język improwizacji z partnerem i technikę partneringu, prowadzenie szkoleń i warsztatów z tej dziedziny.

https://www.facebook.com/oddajciezar/

Fot. Alicja Szulc

 

KAROLINA KROCZAK

Tancerka, choreografka, pedagog tańca współczesnego, świadomego ruchu,  improwizacji i partnerowania. Absolwentka Wiedzy o Kulturze (Uniwersytet Warszawski) i projektu edukacyjnego Wyższa Szkoła Sztuk Performatywnych (Śląski Teatr Tańca/ Leonardo da Vinci). Jako tancerka w latach 2006-2018 pracowała w Teatrze Tańca Zawirowania (m.in. spektakle „Closenes”, „Fuera de Campo” /chor. Daniel Abreu,”Out in the line up” /chor. Nadar Rosano, „Where Should We Go”) Karolina stworzyła choreografię dla zespołu takie jak: „Rzeczy, rzeczy, rzeczy”, „Wybieg”, „The crossing: Fish Tail”. W latach 2010-2017 pracowała przy produkcjach teatralnych (Teatr Capitol) i telewizyjnych (TVN – choreograf programu „You Can Dance – po prostu tańcz”, Polsat „Dancing with the Stars/ Taniec z Gwiazdami”). Prowadzi szkolenia z partnerowania, improwizacji i kompozycji tańca (m.in. Warszawska Szkoła Filmowa, szkolenie tancerzy programu You Can Dance, Kurs Instruktora Tańca Egurrola Dance Studio, Mad Catz Mentorship Program). Od 2015 roku tworzy autorski projekt „Oddaj Ciężar” – cykl szkoleń i projektów artystycznych, których podstawowym założeniem jest użycie techniki partneringu i kontakt improwizacji zarówno w treningu jak i pracy twórczej.

Kontakt: warsztaty@centrumsztukitanca.eu

 

——————

30.05.2019 / 19:00

„PODAJ DALEJ  / TANIEC”

POKAZ FINAŁOWY PROJEKTU ANIMACJI DLA MŁODZIEŻY

Miejsce: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie / Mazowiecki Instytut Kultury

Prowadzący: Dawid Żakowski / Agata Życzkowska / Ewelina Sobieraj

Wykonanie: Grupa młodzieżowa Sztuki Nowej, Grupa młodzieżowa HOTELOKO movement makers

Produkcja: Stowarzyszenie Sztuka Nowa

Współpraca: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’, Sochaczewskie Centrum Kultury, Lub/Lab

Czas trwania pokazu finałowego ok. 40 min.

WSTĘP WOLNY

Rezerwacja bezpłatnych zaproszeń: biuro@centrumsztukitanca.eu

 

Fot. Iza Strzelecka

 

„Podaj dalej / taniec” to program animacji kulturalnej skierowany do młodzieży w wieku 13-18 lat, mający na celu edukację społeczną i upowszechnianie idei społeczeństwa obywatelskiego za pomocą technik tanecznych i performatywnych. Przedmiotem projektu „Podaj dalej / taniec” są artystyczne warsztaty dla grup młodzieży w wieku 13-18 lat wywodzących się z różnych środowisk społecznych i kulturalnych. Projekt „PODAJ DALEJ” (www.podajdalej.waw.pl) realizowany jest od 2012 roku i spotyka się z niegasnącym entuzjazmem zarówno wśród jego uczestników, pedagogów, jak i wśród widzów pokazów projektu – tych młodszych i tych starszych. Znalazł się w finale konkursu na najlepszą warszawską inicjatywę pozarządową S3KTOR 2012 w kategorii „Kultura”.

W edycji realizowanej dla Centrum Sztuki Tańca w Warszawie pt.: „Podaj dalej / taniec” wezmą udział dwie grupy młodzieżowe prowadzone różnymi technikami:

Grupa młodzieżowa Sztuki Nowej w wieku 13-18 lat / prowadzenie Dawid Żakowski / Sztuka Nowa Kolektyw (technika teatru fizycznego) – młodzi, zdolni performerzy wybrani do projektu w drodze castingu. Są to osoby zajmujące się teatrem, tańcem współczesnym, performansem oraz młodą dramaturgią.

 

Grupa młodzieżowa HOTELOKO młodzież w wieku 14-17 lat prowadzenie Agata Życzkowska / Hoteloko movment makers (technika performansu) – młodzi, zdolni tancerze i performerzy, wybrani do projektu w drodze castingu. Są to osoby tańczące taniec współczesny, jazz, modern, trenujące akrobatykę oraz taniec towarzyski m.in. w formacji MBB.

Grupy prowadzone są różnorodnymi technikami przez trzech doświadczonych instruktorów wywodzących się z dwóch organizacji pozarządowych działających w Warszawie i na terenie całej Polski, które współtworzą formułę tego projektu: Stowarzyszenie Sztuka Nowa oraz Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’.

Fot. Marta Ankiersztejn

 

Sztuka Nowa to kolektyw artystyczny poruszający się w obszarach performansu, tańca i działań społecznych. Od 11 lat pracuje nad przekraczaniem granic teatru fizycznego, skupia się na odkrywaniu i badaniu nowych form ekspresji. Do swoich działań artystycznych zaprasza profesjonalistów i amatorów teatru z różnych grup społecznych. Kolektyw Sztuka Nowa to zespół składający się z członkiń i członków Stowarzyszenia Sztuka Nowa, prowadzony przez Dawida Żakowskiego.

 

HOTELOKO movement makers to kolektyw, który wyłonił się w 2016 z powstałego w 2011 r. Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest aktorka, reżyserka i producentka Agata Życzkowska. Od tego momentu artystka tworzy go wraz z choreografami: Wojciechem Grudzińskim oraz Magdaleną Przybysz poruszając się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Wspólnie realizują oni projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne. Głównym narzędziem opowiadania jest ruch, choć zespół śmiało wplata w swoje performansy również muzykę i słowa. HOTELOKO realizuje spektakle, które dotykają rzeczywistości, dramaturgia powstaje z inspiracji dzisiejszym światem w Polsce i za granicą. Tematy takie jak wspólnota, wolność, miasto, tolerancja, równouprawnienie, edukacja są najbliższe artystom.

 

DAWID ŻAKOWSKI

Reżyser, aktor i pedagog teatralny. Jest współzałożycielem Stowarzyszenia Sztuka Nowa (sztukanowa.pl) i Pracowni Teatru Fizycznego działającej w przestrzeni laboratoryjnej LUB/LAB w Warszawie. W ramach działań Stowarzyszenia i Pracowni TF prowadzi profesjonalne badania technik teatralnych i praktyki w dziedzinie międzynarodowej wymiany teatralnej. W latach 1997-2007 współpracował z Piotrem Borowskim, jako aktor i asystent reżysera. Biorąc udział w jego spektaklach (Północ, Człowiek, Henryk. Hamlet. Hospital) występował m. in. w Paryżu, Lille, Berlinie, Dusseldorfie, Moskwie, Montevideo, Caracas, Belo Horizonte, Sao Paulo, Neapolu, Palermo, Florencji, Zurychu. Jako aktor współpracował również z Teatrem Pieśń Kozła we Wrocławiu, NeTTeatre w Lublinie. W ostatnich latach pracy twórczej realizuje projekty o charakterze interdyscyplinarnym, w ramach których wyreżyserował m. in. spektakle: Sylwia:Medea, Moja wolność – Moja niepodległość, Warsaw: in Between, Mapy Pamięci, ARTYSTA. Mechanika ucieczki, Badania solarystyczne 2.0, Orfeo’70, Turyści, Pompa Funebris. Jest współautorem czterech projektów z zakresu edukacji artystycznej i kulturalnej, kierowanych do młodzieży: W poszukiwaniu tożsamości, PODAJ DALEJ – teatralna platforma wymiany technik, Młodzi solaryści i Turyści. Jako pedagog teatralny prowadzi stałe zajęcia dla studentów aktorStudia Romy Gąsiorowskiej w Warszawie, dla młodzieży w CPK w dzielnicy Praga Południe w Warszawie oraz dla profesjonalistów Kurs TF w ramach Centrum Artystycznego Lubelska 30/32. Od 2012 roku pracuje jako kurator ds. teatru w Sochaczewskim Centrum Kultury, gdzie zrealizował spektakle z młodzieżą w odniesieniu do lokalnych historii: „Noce sióstr Bronte”(2012), „Alicja w krainie czarów”(2013), „Kryształowa powłoka” (2014), „Wiosna”(2015), „Sen nocy letniej”(2016), „Fabryka”(2017), „Dybuk”(2018). Od 2008 roku współrealizuje również międzynarodowe projekty badawcze: Drought (Limassol – Warszawa), Lift Off (Berlin – Frankfurt – Warszawa), Regula contra Regulam (Mediolan – Wrocław – Warszawa), If it was my street (Gorlitz – Rennes – Warszawa), Taburopa (Lizbona – Kolonia – Bruksela – Warszawa).

 

AGATA ŻYCZKOWSKA 

Aktorka, performerka, reżyserka, producentka, koordynatorka. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2001). Jest prezeską Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ oraz członkinią prezydium Komisji Dialogu Społecznego ds. Tańca przy Biurze Kultury w Warszawie. Przez kilka lat współpracowała z Fundacją Ciało/Umysł jako koordynatorka Festiwalu Ciało/Umysł oraz Warszawskiej Sceny Tańca.  W 2011 roku założyła Teatr HOTELOKO (obecnie HOTELOKO movement makers), gdzie zrealizowała jako producentka, aktorka, reżyserka i performerka ponad 20 projektów m.in. spektakl teatru fizycznego pt. „Pracownia Ludica nr 2” we współpracy z hiszpańską grupą Enczima Teatro (2011) oraz dwa performansy „selfe” (2014) i „jutro: urodziny” (2015) we współpracy z niemieckim artystą Thomasem Harzemem.  Jako pedagożka prowadziła warsztaty teatralno-recyklingowe w Zespole Szkół Specjalnych nr 78 w Instytucie „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”, w tym w szczególności dla dzieci i młodzieży z Kliniki Neurologii. Prowadziła także warsztaty teatralne dla młodzieży w Liceum Ogólnokształcącym im. J. Słowackiego oraz przy współpracy z Polskim Ośrodkiem Międzynarodowego Instytutu Teatralnego ITI warsztaty dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej. Prowadziła warsztaty teatralne dla dzieci ze Szkoły Społecznej nr 1 STO oraz warsztaty performans w gimnazjum nr 22 w Warszawie, w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Zielonce, Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii „KĄT”, Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 4 w Warszawie. Wyreżyserowała dwa performansy z młodzieżą o charakterze artystyczno-społecznym: „nowe wyzwolenie” (2015 – dofinansowany w Programie Kultura Dostępna) oraz „Syrena herbem twym zwodnicza/RZECZ O WOLNOŚCI” (2016 – dofinansowany w Programie Edukacja Kulturalna Biura Kultury w Warszawie). Wyreżyserowała spektakl dla młodzieży „Insta Show” (2018) w koncepcji i choreografii Magdaleny Przybysz.

 

EWELINA SOBIERAJ

Aktorka teatru tańca. Studentka V roku Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Brała udział w licznych warsztatach w wielu technikach tanecznych takich jak taniec współczesny, polska technika tańca współczesnego, floor work, hip-hop, house, voguing, wacking, locking, popping, dancehall, salsa i breakdance. Brała udział w spektaklu plenerowy ,,Galop”, Sopockiego Teatru Tańca. W trakcie studiów podjęła pracę z Rafałem Urbackim przy spektaklach takich jak ,,Bloki i Familoki -Elektro kabaret”, ,,Erynie niech zostaną za drzwiami”- performance wchodzący w skład wydarzenia Długi obieg w Teatrze Starym oraz ,,Gatunki Chronione” -dokument performatywny. Wraz z kolegami z roku była współtwórczynią projektów takich jak ,,Wilk z Wulfrath” oraz ,,Les intelligent” , których producentem i opiekunem był Brian Michaels w ramach festiwalu Biennale 2017. Etiuda teatru tańca „KOD” w jej reżyserii i choreografii była prezentowana na festiwalach takich jak: ProContra (Festiwal Teatrów Niezależnych w Szczecinie) oraz FamaFestiwal gdzie została laureatką w kategorii widowiska sceniczne. Ponadto ma za sobą dyplom taneczny będący  spektaklem teatru tańca pt. ,,Bezdech” w choreografii i reżyserii Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej oraz dyplom aktorski w reżyserii Jerzego Stuhra pt. ,, Bal manekinów”. Ostanie działania obejmują performance w cyklu “Daframestracja” grupy LASEM oraz udział w projekcie ,,Re: Rosas” kończący jednocześnie wystawę „&” w Muzeum Sztuki w Łodzi. Kuratorem wystawy był Thibaut de Ruyter, a choreografką Izabela Szostak. Współpracuje z Dawidem Żakowskim przy projekcie „PODAJ DALEJ”.

 

www.podajdalej.waw.pl

www.sztukanowa.pl

www.fundacjarozwojuteatru.pl/hoteloko

 

——————

JAM NIEDZIELNY – Kontakt Improwizacja w CST

20.01 – 23.06.2019 / NIEDZIELE / 19:00-21:30 / SALA TANECZNA / 2 PIĘTRO/

WSTĘP WOLNY

Zapraszamy na coniedzielne jamy w CST w Mazowieckim Instytucie Kultury, Elektoralna 12.

PROWADZENIE: Tomasz Domański / Hanna Jurczak /Natalia Oniśk / Julka Tomiczek /  Andrzej Woźniak

Od 20 stycznia do 23 czerwca, w każdą niedzielę w godzinach 19.00 – 21.30, kontynuujemy ,rozpoczęte w 2018, cotygodniowe jamy improwizacyjne.  Pamiętajcie, że CST od stycznia 2019 mieści się w Mazowieckim Instytucie Kultury.

Jam to wspólna przestrzeń, w ramach której praktykować będziemy kontakt improwizację. W ramach CST przygotowaliśmy dla Was nie tylko jam improwizacyjny, ale też jego specyficzną formułę nazywaną jamem uważnym (ang. Focused jam). Jam uważny jest to przestrzeń do praktyki kontakt improwizacji, w której dzięki pewnym strukturom lub narzędziom tworzy się wyższy niż przeciętnie poziom skupienia. Dzięki temu łatwiej o wydobycie z tej praktyki aspektów, które podczas „zwykłych” jamów bywają zaniedbywane, tj. słuchanie, kompozycja, a nawet performatywność. Przykładowymi narzędziami mogą być cisza, rozpoczynanie i kończenie jamu wspólnie lub krótkie wprowadzenie.

Niektórym jamom będzie towarzyszyć muzyka – grana na żywo lub odtwarzana elektronicznie. Mamy świadomość tego, że dźwięk wpływa na percepcję ciała w ruchu, dlatego rodzaj oraz ilość muzyki będą świadomie moderowane.

DLA KOGO? Zapraszamy wszystkie osoby od 16 roku życia zainteresowane jamami, zarówno te początkujące, jak i zaawansowane.

KOSZT? Jamy improwizacyjne organizowane są bezpłatnie dzięki dofinansowaniu działań Centrum Sztuki Tańca ze środków m.st. Warszawy.

ZAPISY? Wstęp jest wolny, nie trzeba się zapisywać, jednak na miejscu prosimy o wpisanie się na listę uczestników. Jeśli chcesz wziąć udział, bądź 10 minut przed zajęciami.

Coniedzielne jamy improwizacyjne prowadzić będzie wymiennie czwórka prowadzących:  Tomek Domański, Hanna Jurczak, Natalia Oniśk, Julka Tomiczek,  Andrzej Woźniak.

 

Tomek Domański

Tancerz, performer, pedagog. Od kilku lat zajmuje się tańcem współczesnym, improwizacją, improwizacją kontaktową, partneringiem, performansem oraz świadomością ciała. Interesuje go eksplorowanie nieskończonej ilości możliwości ruchu, elementów, które na ten ruch wpływają – świadomość ciała, partner, intencja, uwaga oraz budowanie głęboko zakorzenionego zaufania do swojego ciała, intuicyjne podążanie za pojawiającą się energią.

Hanna Jurczak

Tancerka, performerka, psychoterapeutka. Tańczy kontakt improwizację i różne formy tańca improwizowanego od ponad 9 lat. Ściśle współpracuje w projektach performatywnych z: Fundacją Sztuka Ciała oraz z Fundacją Artystyczną PERFORM.  Ukończyła szkolenie choreograficzne w Hurtowni Ruchu w Krakowie oraz roczny kurs Analizy Ruchu Labana. Organizuje warsztaty, zajęcia, laboratoria, jamy, współtworzyła grupę improwizacyjną.

Kontakt improwizacja interesuje ją jako spotkanie, współtworzenie, źródło ciągłego tracenia i znajdywania harmonii pomiędzy wyrazem jednostki, a współistnieniem w duecie, trio oraz w  grupie.

Natalia Oniśk

Edukatorka, tancerka, performerka i aktywistka taneczna. Prowadzi regularne zajęcia i warsztaty z improwizacji kontaktowej, improwizacji i świadomości ciała. Uczestniczka wielu warsztatów i coachingów ruchowych z zakresu somatyki, improwizacji i choreografii. Studiuje Body-Mind Centering (Somatic Movement Education Program). Praktykuje Metodę Feldenkraisa i Ruch Autentyczny. Ukończyła kurs choreografii eksperymentalnej organizowany przez Centrum w Ruchu. Jako performerka współpracowała z Renatą Piotrowską-Auffret, Magdą Ptasznik, Marią Stokłosą, Pauliną Święcańską. Jest współzałożycielką Fundacji „Ciało Się” zajmującej się szerzeniem pracy z ciałem w jej terapeutycznych i artystycznych aspektach.

Julka Tomiczek

W warszawskiej kontaktowej społeczności dba o środowe jamy. Jest osobą pierwszego kontaktu w pilnych kwestiach. Troszczy się o przestrzeń taneczną, współorganizuje imprezy rocznicowe i współprowadzi fanpage. Wspiera nowych członków kontaktowej grupy. Aktywnie poszukuje zasad bezpiecznego jamowania, w czym towarzyszą jej pozostali facylitatorzy niedzielnych spotkań w CST. Od niedawna pomaga w nauce tańca improwizacji kontaktowej.

Andrzej Woźniak

Z wykształcenia pedagog. Od 9 lat związany z warszawską sceną improwizacji kontaktowej. Uczy i organizuje wydarzenia taneczne – jamy, warsztaty i festiwale, m.in. sic! 4 seasons. Współtworzył fundację „Ciało Się”, z którą organizował pierwsze polskie szkolenie Body-Mind Centering.

 

 

————

Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Partner projektu CST: Mazowiecki Instytut Kultury

Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja B’cause, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Grab Art Foundation / h.art company, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rezonanse Kultury, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Fundacja Wspierania Kultury Strefa ArtsInn, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa, ZASP-Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji, Sekcja Tańca i Baletu, oraz niezależni artyści: Anna Godowska i Sławek Krawczyński, Wojciech Grudziński, Mikołaj Mikołajczyk, Ilona Trybuła.

Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, Teatr dla Wszystkich, Teatralia.com.pl, TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going.

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Siedziba: Mazowiecki Instytut Kultury

ul. Elektoralna 12

00-139 Warszawa

Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach:

www.centrumsztukitanca.eu

https://www.mik.waw.pl/

Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa

Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

Prawa autorskie

Klauzula zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika imprezy organizowanej przez Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Każdy uczestnik biorący udział w imprezach organizowanych przez Centrum Sztuki Tańca w Warszawie / CST wyraża zgodę na rozpowszechnianie, w celach promocji CST, swojego wizerunku w filmach i zdjęciach zrealizowanych podczas wydarzeń, w których dobrowolnie uczestniczył zgodnie z art. 81 ustawy z dnia 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz.U. z 2006r. nr 90,poz. 631,z późniejszymi zmianami). W przypadku braku takiej zgody uczestnik imprezy organizowanej przez CST informuję organizatora przed rozpoczęciem imprezy, w której dobrowolnie uczestniczy.