CST / PROGRAM NA WRZESIEŃ 2019

31/08/19 / Aktualności, Kino Tańca, Konferencja 2019, Krytyka, Warsztaty, Wystawy

Trzecie urodziny Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

We wrześniu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, które ma swoją siedzibę w Mazowieckim Instytucie Kultury, świętuje trzecie urodziny. Ponad 60 artystów i artystek oraz teoretyków i teoretyczek tańca spotka się z warszawskimi widzami w ramach obchodów tego święta. Z tej okazji zaprezentowanych zostanie m.in. 9 spektakli, w tym 4 premiery, 2 filmy o tematyce tanecznej, odbędą się 4 warsztaty oraz wernisaż wystawy. Zapraszamy także na trzydniowe wydarzenie obfite w działania związane z tańcem: ogólnopolską konferencję naukową „Taniec w Warszawie. Sztuka tańca i choreografii w XX i XXI wieku”, w ramach której odbędą się prelekcje, warsztaty taneczne, spektakle i panele dyskusyjne. We wrześniu także ruszają czteromiesięczne programy: „Spotkania kinetograficzne”, Niedzielne Jamy oraz cykl wykładowo-warsztatowy: „Wokół tańca, choreografii i performansu – różne ujęcia tańca współczesnego”. Projekt organizują Fundacja Artystyczna PERFORM i Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’. Projekt CST współfinansuje miasto stołeczne Warszawa, dzięki czemu na wiele wydarzeń wstęp jest wolny. Zapraszamy!

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie powstało z inicjatywy warszawskich artystów i artystek oraz teoretyków i teoretyczek tańca działających w organizacjach pozarządowych NGO i kolektywach związanych z tańcem współczesnym i sztukami performatywnymi. W 2019 roku w CST koncentrujemy się na szeroko pojętej tematyce społecznej oraz kontynuujemy  edukację w dziedzinie tańca współczesnego. W tym roku CST funkcjonuje w nowym miejscu: wróciliśmy do Mazowieckiego Instytutu Kultury.

 

PROGRAM / wrzesień 2019

Spektakl

5 września 2019 / godz. 19:00

 “ABSOLUTELY FABULOUS DANCERS” / HOTELOKO movement makers / CZAS: 40 MIN.

WSTĘP WOLNY

Rezerwacje: biuro@centrumsztukitanca.eu

Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz

Reżyseria: Agata Życzkowska

Dramaturgia: Magdalena Przybysz / Agata Życzkowska

Wykonanie: Magdalena Przybysz / Mirosław Woźniak / Agata Życzkowska

Kostiumy i zdjęcia: Anna Ciupryk

Spektakl w języku angielskim

Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. To wszystko w rytmach muzyki lat 80., folku i muzyki klasycznej. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny i absurdalny styl taneczny.

Po spektaklu rozmowę z widzami prowadzi Witold Mrozek.


Fot. Anna Ciupryk

 

KONFERENCJA CST 2019

19,20,21 września

„TANIEC W WARSZAWIE. Sztuka tańca i choreografii w XX i XXI wieku”

prelekcje / warsztaty / spektakle / spotkania

Prelekcje i panele dyskusyjne godz. 10:00-17:00

Zapisy i szczegóły na stronie www.centrumsztukitanca.eu

Trzydniowa ogólnopolska konferencja naukowa „Taniec w Warszawie. Sztuka tańca i choreografii w XX i XXI wieku” to okazja do spotkania się w jednym miejscu badaczy tańca, krytyków, producentów czy artystów, którzy wspólnie dokonają podsumowania, dotyczącego rozwoju tańca i choreografii w Warszawie od początku XX wieku aż do czasów współczesnych. Na konferencję składają się trzy części: naukowa, praktyczna i artystyczna.

WSTĘP WOLNY / OBOWIĄZUJĄ ZAPISY do 8.09.2019:

Formularz zgłoszenia:

https://forms.gle/yXxXQQiDWAgUVH7L8

Harmonogram dostępny pod linkiem:

http://centrumsztukitanca.eu/konferencja-cst-2019-taniec-w-warszawie-harmonogram/

Osoby biorące czynny udział w konferencji:

CZĘŚĆ NAUKOWA / Kuratorka: Marta Seredyńska

CZĘŚĆ NAUKOWA / Kuratorka: Marta Seredyńska

Karol Adamowicz, Anna Godowska, Julia Hoczyk, Włodzimierz Kaczkowski, Aleksandra Kleinrok, Aleksandra Konarska, Grzegorz Kondrasiuk, Sławomir Krawczyński, Ewa Kretkowska, Anna Królica, Janusz Marek, Małgorzata Matuszewska, Mikołaj Mikołajczyk, Sonia Nieśpiałowska-Owczarek, Aleksandra Pacak-Dragańska, Elwira Piorun, Anna Piotrowska, Magdalena Przybysz, Hanna Raszewska-Kursa, Joanna Stasina, Joanna Tabaka, Ilona Trybuła, Iwona Wojnicka, Zofia Załęska

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA  / Kuratorka: Paulina Święcańska

Artur Grabarczyk, Michał Adam Góral,  Anna Piotrowska, Filip Szatarski

CZĘŚĆ ARTYSTYCZNA / Kuratorka: Agata Życzkowska na podstawie spektakli wybranych w roku 2019 przez komisję w składzie Magda Chabros, Joanna Chitruszko, Julia Hoczyk, Hanna Raszewska-Kursa, Agata Życzkowska

Maria Bijak, Agnieszka Borkowska, Józef Buchnajzer, Marek Bula, Aleksandra Bożek-Muszyńska, Izabela Chlewińska, Alicja Czyczel, Karolina Kraczkowska, Paweł Mandziewski, Natalia Oniśk, Aleksandra Osowicz, Piotr Piotrowicz, Anna Piotrowska, Renata Piotrowska-Auffret, Joanna Halszka Sokołowska, Maria Stokłosa,  Maciej Tomaszewski, Zofia Tomczyk, Magda Tuka, Anita Wach, Agata Wiedro, Alicja Zalewska, Agata Zataj, Dawid Żakowski

Organizacja: Paulina Święcańska, Agata Życzkowska oraz Joanna Kosiorek, Patrycja Jaszczuk, Adriana Liwara, Angelika Mizińska, Emilia Sitek, Kinga Szewczuk

 

Spektakl

19 września / godz. 18:00 / PREMIERA

„OBSERWATOR” / IZABELA CHLEWIŃSKA / CZAS: 60 MIN.

BILETY: 20 zł

(dla uczestników konferencji CST wstęp wolny)

Koncepcja i działanie: Izabela Chlewińska z towarzyszeniem Agaty Wiedro

Solo na całą widownię z towarzyszeniem performera OBSERWATOR to praca eksperymentalna. Jej przebieg nie jest możliwy do przewidzenia. Narzędzia improwizacyjne doprowadzają do różnych wariantów formalnych, a udział widowni konstruuje i dekonstruuje każde powstające na żywo zdarzenie. Izabela Chlewińska podejmuje ryzyko rzeczywistego tworzenia, autentycznego spotkania, nawet za cenę porażki artystycznej, którą i tak przyjęłaby jak komplement.

 

 

Spektakl

19 września / godz. 19:15 / PREMIERA

“3×20” / ALEKSANDRA BOŻEK-MUSZYŃSKA / ZOFIA TOMCZYK / CZAS. 60 MIN.

BILETY 20 ZŁ

(dla uczestników konferencji CST wstęp wolny)

Koncepcja: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Zofia Tomczyk

Kreacja i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Józef Buchnajzer, Natalia Oniśk, Anna Piotrowska, Joanna Halszka Sokołowska, Maria Stokłosa, Zofia Tomczyk

Oficjalne otwarcie Konferencji CST 2019. 3×20 to spotkanie improwizowane artystów różnych dziedzin sztuki z aktywnym udziałem publiczności. Inicjatorkami projektu są warszawska tancerka i performerka Aleksandra Bożek-Muszyńska oraz poznańska tancerka i performerka Zofia Tomczyk. Spektakl jest poszukiwaniem odpowiedzi na pytania, w jaki sposób włączyć widza w aktywne działanie oraz jak wykreować przestrzeń do tego, by mógł otworzyć się na nowe doświadczenie i przejść ze strefy obserwacji w strefę partycypacji? Jest również zaproszeniem do stworzenia wspólnego, niepowtarzalnego obrazu, ponieważ każdy uczestnik wydarzenia wnosi do niego własne, osobiste doświadczenia.


Fot. M. Zakrzewski

 

Spektakl

19 września / godz. 21:00

“DEUS EX RUNNING MACHINA/NATIONAL BODY ART/VANITAS ZDEKOMPONOWANY” / TUKA WACH / CZAS: 60 MIN.

BILETY 20 ZŁ

(dla uczestników konferencji CST wstęp wolny)

Tuka Wach proponują wieczór złożony z wspólnej improwizacji National Body Art, i dwóch solowych performansów Tuka – Deus ex Running Machina – oraz Wach – Vanitas Zdekomponowany – gdzie przestrzeń otwarta spotyka się z restrykcyjnością 4 ścian pokoju kobiety, pamięć osobista z uniwersalnością archetypów i podświadomości.

DEUS EX RUNNING MACHINA

Idea i wykonanie: TUKA https://tuka.link/

Dźwięk: OPAEAN https://opaean.uk

Produkcja: Studium Teatralne, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne


Fot. Pat Mic

 

NATIONAL BODY ART – jest rodzajem ‘twórczej rozgrzewki’

Idea i wykonanie: Tuka Wach https://tukawach.com/

Produkcja: Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne

Fot. Iwona Wojdowska

 

VANITAS ZDEKOMPONOWANY

Idea i wykonanie: WACH

Wsparcie: Centrum w Ruchu i VN Studio


Fot. Tuka


Fot. Wach

 

Spektakl

20 września / godz. 17:30

„DANCE WHILE WALKING/STREET OF PRESENCE” / ANNA PIOTROWSKA

Pokaz w przestrzeni publicznej / koło fontanny przy Kinie Muranów

Pokaz finałowy kończący pięciodniowe warsztaty site-specific z Anną Piotrowską.

WSTĘP WOLNY

 


Fot. Małgorzata Piotrowska

 

Spektakle

20 września / godz. 19:00  / PREMIERY

„ABSOLWENCI” / AGNIESZKA BORKOWSKA / CZAS: 15 MIN.

Wykonanie: Maria Bijak / Marek Bula

„ciało na głos” / ALICJA CZYCZEL / CZAS: 30 MIN.

Choreografia i wykonanie: Alicja Czyczel

BILETY 20 zł

(dla uczestników konferencji CST wstęp wolny)

Wieczór złożony z dwóch premierowych spektakli: „Absolwenci” w koncepcji i choreografii Agnieszki Borkowskiej oraz „ciało, na głos” w koncepcji i choreografii Alicji Czyczel – koprodukcji CST z ICI-CCN Montpellier Occitanie i Master exerce.

ABSOLWENCI”/ AGNIESZKA BORKOWSKA

Koncepcja: Agnieszka Borkowska

Choreografia: Agnieszka Borkowska we współpracy z Marią Bijak i Markiem Bulą

Występują: Maria Bijak, Marek Bula

Muzyka: Piotr Adamiak

Czas: 15 min.

Pomysł na spektakl „Absolwenci” zrodził się pod wpływem zderzenia z warszawską rzeczywistością, w jaką wpadają młodzi twórcy, ciągnący do stolicy z ciepłym jeszcze, dopiero co odebranym dyplomem magistra sztuki. Jest to próba zaśmiania się nie tylko przez łzy, ale również metaforycznie. Zaśmiania się z magistrów sztuki, uczących dzieci, która ręka jest prawa, a która lewa. Niezależnie od obranej ścieżki, każdy Absolwent dąży do podjęcia pracy zarobkowej, przez co prędzej czy później wpada w relację Pracownik-Pracodawca. Ten właśnie związek, rządzący się uniwersalnymi dla każdego zawodu prawami, stał się tematem prezentowanego duetu. Duet ten jest pierwszym krokiem do stworzenia pełnowymiarowego spektaklu, w którym zawierają się myśl, ruch, słowo, jakość. Spektaklu, który się śmieje, ale też daje nadzieję ludziom na podobnym etapie życiowym, nawet tym obracającym się w innych niż artystyczne środowiskach.

 

„ciało, na głos” / ALICJA CZYCZEL

choreografia i wykonanie: Alicja Czyczel

badania choreograficzne: Dana Chmielewska, Zehra Proch, Emma Tricard

dokumentacja: Filip Madejski

opieka artystyczna: Jocelyn Cottencin, DD Dorvillier

produkcja: ICI-CCN Montpellier Occitanie / Master exerce

czas trwania: 30 min.

W tej choreografii wyobraźnia jest dźwiękowa. Ciało tancerki negocjuje z językiem, z którym dzieli przestrzeń. Mowa porusza, przemieszcza się i kieruje uwagę widzek i widzów ku licznym relacjom dźwięku i ruchu.


Fot. Marc Coudrais

Po spektaklach PANEL DYSKUSYJNY: „CHOREOGRAFIA JEST KOBIETĄ. Przyszłość warszawskiego środowiska tanecznego w kontekście istnienia Centrum Sztuki Tańca w Warszawie ”

Prowadzenie: Hanna Raszewska-Kursa

 

Spektakl

21 września / godz. 19:00

„BLACK SQR” / DAWID ŻAKOWSKI / SZTUKA NOWA / CZAS: 50 MIN.

work in progress

WSTĘP WOLNY

Rezerwacje: biuro@centrumsztukitanca.eu

Dramaturgia i reżyseria: Dawid Żakowski

Asystent reżysera i produkcja: Maciej Tomaszewski

Współpraca dramaturgiczna: Piotr Piotrowicz

Współpraca choreograficzna: Ewelina Sobieraj

Muzyka i współpraca scenograficzna: Gamid Ibadullayev

Kostiumy: Zofia Komosa

Światła: Jędrzej Jęcikowski
Wykonanie: Paweł Mandziewski, Piotr Piotrowicz, Maciej Tomaszewski, Agata Zataj, Alicja Zalewska

 

 

Spektakl

21 września / godz. 20:30

„WYCIEKA ZE MNIE SAMO ZŁOTO” / RENATA PIOTROWSKA-AUFFRET/ CZAS: 45 MIN.

Bilety 20 zł

(dla uczestników konferencji CST wstęp wolny)

Koncepcja, choreografia: Renata Piotrowska-Auffret

Wykonanie i teksty: Renata Piotrowska-Auffret i goście

Współpraca: Karolina Kraczkowska, Aleksandra Osowicz

Dramaturgia: Bojana Bauer, Renata Piotrowska-Auffret

Konsultacje dramaturgiczne: Magdalena Ptasznik

Współpraca przy redakcji tekstów: Michał Kurkowski

Światło: Monika Krześniak

Oprawa wizualna: Aleksandra Osowicz

Muzyka: Camille Saint-Saens, Ferenc Liszt, Bill Medley i Jennifer Warnes, The Kurws

Organizatorzy: Fundacja Burdąg, Centrum w Ruchu

Koprodukcja: MAAT Festiwal – Centrum Kultury w Lublinie

Partnerzy: Nowy Teatr, Wawerskie Centrum Kultury, Instytut Adama Mickiewicza, Instytut Muzyki i Tańca, Narodowe Centrum w Paryżu

Producentka: Karolina Wycisk

Wielu kobietom pragnienie, by urodzić dziecko, wydaje się oczywiste: jest silne i nie podlega wątpliwościom. Co jednak, jeżeli pragnienie to zostaje odrzucone, podlegając jednocześnie kategoriom prawa? W swojej nowej pracy Wycieka ze mnie samo złoto Piotrowska-Auffret bada ten obszar. Artystka opiera się zarówno na osobistej historii, jak i na narracjach innych kobiet.


Fot. Aleksandra Osowicz

 

Warsztaty

16,17,18,19,20 września

godz. 15:00-18:00

„DANCE WHILE WALKING / STREET OF PRESENCE” / ANNA PIOTROWSKA

WSTĘP WOLNY

Warsztaty w przestrzeni miejskiej w ramach Konferencji CST prowadzone będą przez 5 dni. Doświadczenie prowadzenia warsztatów z dziedziny site-specific art, czyli swoistej sztuki umiejętności współgrania z otoczeniem, zrodziła się z autorskiego projektu, który Piotrowska eksploruje nieustannie od 2006 r., tj. ATAK PRZESTRZENI, zapoczątkowany na Ogólnopolskim Festiwalu Tańca Współczesnego PolemiQi w Warszawie, kontynuowany w różnych projektach m.in.: „transmarszałkowska”, „mufmi out-in”, „kino o każdej porze”, „przestrzeń_inspiracja”, „puste miejca”, „obecność obecności”, „Na bosaka” – ogólnopolskich warsztatach tańca współczesnego w Połczynie Zdroju i in. Doświadczenia zebrane przez uczestników zostaną zaprezentowane publiczności w formie pokazu finałowego.

Zapisy od 2 września na stronie www.centrumsztukitanca.eu


Fot. Małgorzata Piotrowska

 

Warsztaty

19,20,21 września

godz.  9:00-12:00

MĘSKIE TAŃCZENIE / ARTUR GRABARCZYK / FILIP SZATARSKI / MICHAŁ ADAM GÓRAL

WSTĘP WOLNY

Cykl warsztatów w ramach Konferencji CST. Prezentacja trzech różnych warsztatów w wykonaniu tancerzy i choreografów: Release class (Grabarczyk), Clever Method (Szatarski) i Dynamic Flow Dance (Góral).

9:00-12:00 czwartek 19.09.2019 / PROWADZENIE ARTUR GRABARCZYK

Release class opiera się na silnym przekonaniu, że taniec jest zarówno przyjemny, fizyczny jak i inteligentny.  Nacisk kładzie się na wzorce zmysłowe i dotykowe, opierając się na pracy z wektorami i wgląd w indywidualne możliwości i preferencje tancerzy. Wzorce te są środkiem do celu – pomagają nam znaleźć przydatne informacje w naszych ciałach, nie po to, by pamiętać „kroki” lub koordynacje, ale po to, żeby znaleźć powiązania, które mogą nas podtrzymać podczas tańca dając nam naturalny „drive”.

9:00-12:00 piątek 20.09.2019 / PROWADZENIE FILIP SZATARSKI

„Clever Method” jest metodą warsztatową próbującą inspirować do działania w oparciu o wyobraźnię i potencjał wewnętrzny. Otwiera zamknięte dotąd zakazane pokoje, uwalnia barwy,  smaki i dźwięki, o których zapomnieliśmy, że w nas istnieją. Podczas improwizacji  ciało performera, tancerza zostaje nakarmione i wzbogacone  serią nowych, różnorodnych impulsów. Pozwala to rozwinąć nowe narzędzia recepcyjne.

9:00-12:00 sobota 21.09.2019 / PROWADZENIE MICHAŁ ADAM GÓRAL

Dynamic Flow Dance to warsztat oparty na bazie tańca współczesnego. Michał proponuje lekcje, które wychodzą z technicznej i kondycyjnej bazy, zachęcając do eksploracji własnego ciała oraz różnych jakości ruchowych. Na swoich zajęciach bawi się dynamiką ruchu oraz przepływem energii. Muzyka jak i cisza mają równe znaczenie. Michał uwielbia improwizację w tańcu, której często nie brakuje na jego lekcjach.

Zapisy od 2 września na stronie www.centrumsztukitanca.eu

 

WYSTAWA

26 września / godz. 18:00

„DANCES WITH SCULPTURES”

WERNISAŻ: ICH DWOJE – AUGUST ZAMOYSKI / RITA SACCHETTO

WSTĘP WOLNY

Reżyser/kurator: Piotr Janowczyk

Wernisaż jest otwarciem cyklu, który zakłada konfrontowanie współczesnych tancerzy/choreografów z klasyką polskiej rzeźby w postaci VIDEO instalacji. Pierwsza odsłona dotycz rzeźby inspirowanej futurystycznymi choreografiami Rity Sacchetto, wykonanej w 1919 roku przez Augusta Zamoyskiego.

Projekt „Dances with Sculptures” to próba syntezy sztuk. Rzeźba jest formą statyczną umieszczoną w przestrzeni. Taniec to forma dynamiczna. Pomiędzy jednym i drugim zachodzi szereg zbieżnych relacji. Choreograf tak samo jak rzeźbiarz poszukuje formy skończonej wyrażającej myśl/emocje/doświadczenie. Obu, przez stulecia fascynowała figuratywność, anatomia, fizyczność.  Konfrontacja tancerzy z figurą rzeźbiarską to okazja do badania siły oddziaływania formy statycznej na formę dynamiczną w obrębie dwóch mediów zaliczanych do sztuk wizualnych. Projekt reżyserowany przez artystę i historyka sztuki Piotra Janowczyka zakłada konfrontowanie wybitnych współczesnych choreografów i tancerzy reprezentujących różne techniki z klasyką polskiej rzeźby. Efekt w postaci cyklu video będzie prezentowany w czasie wystaw i pokazów.

ODSŁONA PIERWSZA

ICH DWOJE – AUGUST ZAMOYSKI

Równo sto lat temu, w roku 1919 młody August Zamoyski zafascynowany kubizmem i futuryzmem podjął pierwsze próby wykonania rzeźby „Ich dwoje”.  Do tematu powracał wielokrotnie przez kolejne  lata wykonując serię prac rzeźbiarskich pod tym samym tytułem. Figury zrealizowane z użyciem różnych materiałów (drewno, gips, brąz) zaliczane są do najciekawszych przykładów polskiej rzeźby awangardowej pierwszej połowy XX w. Powstawały one w czasie fascynacji rzeźbiarza sylwetką uwielbianej przez Klimta, Hoffmanna, Mosera wiedeńskiej tancerki Rity Sacchetto znanej z eksperymentów z tańcem formistycznym. Burzliwy i krótkotrwały związek Zamoyskiego i Sacchetto odcisnął silne piętno na twórczości artysty. „Ich dwoje” to najlepsze świadectwo bliskości artystów ze świata dwóch sztuk: tańca i rzeźby!

Wystawa czynna do 10 listopada 2019 r.

 

KINO TAŃCA

„MONUMENTS IN MOTION”

26 września / godz. 20:00

Kuratorka: Regina Lissowska-Postaremczak

WSTĘP WOLNY

We wrześniowej odsłonie Kina Tańca zapraszamy na polską premierę pełnometrażowego filmu Louise Narboni i Yoann Bourgeois „The Great Ghosts. Monuments in motion” – niezwykłą filmową adaptację performatywnej wystawy ‘La mécanique de l’Histoire’, prezentowanej w paryskim Pantheonie. Ponadto, pokaz dopełni krótkometrażowy film “Lil Buck with Icons of Modern Art” (reż. Andrew Margetson), eksplorujący relacje tańca i obrazu w przestrzeni Muzeum Fundacji Louis Vuitton.

Program filmowy powstał w nawiązaniu do prezentowanej w Centrum Sztuki Tańca wystawy „Dances with Sculptures”.

 

PROGRAM:

Lil Buck with Icons of Modern Art

Reż. Andrew Margetson | Francja, Wielka Brytania | 2016 | 4 min.

Lil Buck swoim tańcem prowadzi widzów przez wystawę słynnego Muzeum Fundacji Louis Vuitton.

Reżyseria: Andrew Margetson

Performer: Lil Buck

Zdjęcia: Martin de Chabaneix

Montaż: David Webb

Muzyka: Evgueni & Sacha Galperine

Produkcja: Marieke Tricoire, Christelle Tastet

margetson.com
instagram.com/andymargetson

The Great Ghosts
Reż.: Louise Narboni, Chor.: Yoann Bourgeois | Francja | 2018 | 52 min.

Filmowa adaptacja wystawy performatywnej Yoann Bourgeois “The Mechanics of History, an attempt to approach a point of suspension” , zrealizowanej w przestrzeni paryskiego Pantheonu. Słynne wahadło Foucaulta zawieszone w najwyższym punkcie kopuły Pantheonu stało się inspiracją dla stworzenia choreografii eksplorującej ruch i balans.

Reżyseria: Louise Narboni

Choreografia, koncept i realizacja sceniczna: Yoann Bourgeois

Taniec: Yurié Tsugawa, Elise Legros, Jean-Yves Phuong, Estelle Clément-Béalem, Raphaël Defour, Yoann Bourgeois, Damien Droin, Emilien Janneteau, Lucas Struna

Scenografia: Yoann Bourgeois

Kostiumy: Sigolène Petey

Muzyka: Franz Schubert

Produkcja: Laurent Lesperon | Les Films Jack Fébus – Centre des Monuments nationaux

CCN2 – Grenoble National Choreography Center

Trailer:

 

 

—————–

Warsztaty

1, 8, 15, 22, 29  września / godz. 19:00-21:30

JAM NIEDZIELNY / KONTAKT IMPROWIZACJA W CST

WSTĘP WOLNY

Prowadzenie: Tomek Domański, Hanna Jurczak, Natalia Oniśk, Julka Tomiczek, Andrzej Woźniak

W każdą niedzielę zapraszamy na  cotygodniowe jamy improwizacyjne, w ramach której praktykować będziemy kontakt improwizację.

Szczegółowe informacje:

http://centrumsztukitanca.eu/cst-jam-niedzielny-2/

 
Fot. Marta Ankiersztejn

 

Warsztaty

SPOTKANIA KINETOGRAFICZNE

Autorka programu: Anna Opłocka

WSTĘP WOLNY

Cykl warsztatów wrzesień-grudzień 2019

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza do udziału w cyklicznych Spotkaniach kinetograficznych. Celem spotkań jest przedstawienie przydatnego, uniwersalnego sposobu notacji tańca i ruchu oraz propagowanie kinetografii. Każdy warsztat składa się z trzech części: teoretycznej, praktycznej oraz części zasadniczej.

6 września / godz. 17:00-20:00 / ANNA OPŁOCKA/ „Historia kinetografii”

27 września / godz. 17:00-20:00 ALEKSANDRA KLEINROK / „Po co nam kinetografia, czyli o uniwersalności systemu zapisu ruchu”

Szczegółowy program i zapisy:

http://centrumsztukitanca.eu/cst-6-09-20-12-2019-spotkania-kinetograficzne/

 

Teoria i krytyka tańca

WOKÓŁ TAŃCA, CHOREOGRAFII I PERFORMANSU – RÓŻNE UJĘCIA TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO

Cykl wykładowo-warsztatowy wrzesień-grudzień 2019

WSTĘP WOLNY

Kuratorka: Julia Hoczyk

Cykl wykładowo-warsztatowy prezentujący różne spojrzenia na taniec współczesny i praktyki choreograficzne.

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, we współpracy z kuratorką Julią Hoczyk oraz Instytutem Muzyki i Tańca, zaprasza do udziału w cyklu wykładowo-warsztatowym prezentującym różne spojrzenia na taniec współczesny i praktyki choreograficzne. Celem cyklu jest zapoznanie uczestników z obecnymi w ich obrębie nurtami, a także przekazanie podstawowej wiedzy niezbędnej do analizy i opisu współczesnych zjawisk z tych obszarów. Podczas zajęć uczestniczki i uczestnicy zapoznają się takimi zjawiskami, jak historyczny Tanztheater i współczesny teatr tańca, reżyseria światła i wizualność w tańcu współczesnym oraz choreografii, taneczne rekonstrukcje i archeologia tańca, kino tańca i nowe technologie, dramaturgia tańca i polityczno-społeczne aspekty choreografii (w tym ciało jako narzędzie oporu), kwestie percepcji i uważności w tańcu współczesnym (w tym: improwizacja, techniki somatyczne) oraz związki tańca współczesnego i nowej choreografii ze sztukami wizualnymi.

12 września / godz. 15.00-18.00 / ANNA KRÓLICA / „Fenomen teatru tańca”

26 września / godz. 15.00-18.00 / REGINA LISSOWSKA-POSTAREMCZAK / „Film tańca”

Szczegółowy program i zapisy – do 31.08.2019:

http://centrumsztukitanca.eu/cst-2019-nabor-teoria-i-krytyka-tanca/

————

Organizatorzy projektu CST:

Fundacja Artystyczna PERFORM

Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Partner projektu CST: Mazowiecki Instytut Kultury

Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja B’cause, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Grab Art Foundation / h.art company, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rezonanse Kultury, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Fundacja UM FOUNDATION, Fundacja Wspierania Kultury Strefa ArtsInn, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa, ZASP-Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji, Sekcja Tańca i Baletu, oraz niezależni artyści: Liwia Bargieł, Tomasz Bazan, Anna Godowska i Sławek Krawczyński, Wojciech Grudziński, Mikołaj Mikołajczyk, Ilona Trybuła.

Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, Teatr dla Wszystkich, TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going.

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Siedziba: Mazowiecki Instytut Kultury

ul. Elektoralna 12

00-139 Warszawa

Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach:

www.centrumsztukitanca.eu

https://www.mik.waw.pl/

Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa

Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

Prawa autorskie

Klauzula zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika imprezy organizowanej przez Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Każdy uczestnik biorący udział w imprezach organizowanych przez Centrum Sztuki Tańca w Warszawie / CST wyraża zgodę na rozpowszechnianie, w celach promocji CST, swojego wizerunku w filmach i zdjęciach zrealizowanych podczas wydarzeń, w których dobrowolnie uczestniczył zgodnie z art. 81 ustawy z dnia 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz.U. z 2006r. nr 90,poz. 631,z późniejszymi zmianami). W przypadku braku takiej zgody uczestnik imprezy organizowanej przez CST informuję organizatora przed rozpoczęciem imprezy, w której dobrowolnie uczestniczy.