CST/ REPERTUAR GRUDZIEŃ 2017

23/11/17 / Aktualności, Program 2017

CENTRUM SZTUKI TAŃCA W WARSZAWIE / PROGRAM GRUDZIEŃ 2017

Program w 2017 roku podzielony jest na dwa cykle: MORZE MOŻLIWOŚCI oraz OKO CYKLONU

MORZE MOŻLIWOŚCI

Spektakle z tego cyklu będą prezentowały propozycje z różnym podejściem do technik tańca współczesnego, także premiery, spektakle artystów młodych, debiutujących w dziedzinie tańca współczesnego i performansu lub artystów uznanych współpracujących z artystami z krótszym stażem, spektakle i instalacje dla dzieci.

 

OKO CYKLONU

Centrum burzliwych wydarzeń. Centrum ważnych spraw. Centrum czasem niebezpieczne, szokujące, zadziwiające. Spektakle prezentowane przez artystów w tym cyklu podejmują ważne tematy na bardzo różne sposoby. Artyści używają improwizacji, budują napięcie z mikroruchów, korzystają z narzędzi performatywnych, łączą różne style taneczne, różne dziedziny sztuki: taniec/teatr/film/muzyka/art – korzystają z wideo, budują instalacje lub działają na pustej przestrzeni. Jedno łączy spektakle tych artystów: są jak oko cyklonu – podejmują wątki ważne, burzliwe, czasem niebezpieczne, ekstremalne, choć bardzo bliskie każdemu.

 

OKO CYKLONU: 4.12.2017 / godz. 18:30

„Badania solarystyczne 2.0” / Dawid Żakowski

Przestrzeń: SALA MARZYCIEL

 

Reżyseria: Dawid Żakowski
Zespół: Piotr Piotrowicz, Kamil Polański, Vera Popova, Maciej Tomaszewski, Małgorzata Trajkowska
Muzyka: Konrad Bańburski
Scenografia i kostiumy: Katarzyna Pol
Wideo/Projekcje: Adrian Cognac

Czas trwania: 60 min.

Produkcja: Karolina Dziełak, Stowarzyszenie Sztuka Nowa

Trailer:

 

KSIĘŻYC BYŁ NASZYM MARZENIEM//
MARS JEST KONIECZNOŚCIĄ
Trwa rekrutacja do jednokierunkowej misji kosmicznej wysłania ludzi na Marsa. Na pokładzie symulatora stacji badawczej spotykają się kandydaci walczący o udział w programie. Sprawdzana jest ich odporność psychiczna oraz emocjonalna i fizyczna wytrzymałość. Zostają poddani testom osobowości i somatycznym manipulacjom. Spektakl ma interaktywny charakter. Widz ma wpływ na wybór kandydatów i przebieg spektaklu.

 

„Badania solarystyczne 2.0” to przykład nowej dramaturgii opartej na kreacji ruchowej i wizualnej. Forma jest połączeniem sztuki performansu, tańca, teatru fizycznego i teatru postdramatycznego. Spektakl powstawał w eksperymentalnym procesie treningu aktorskiego, testów wytrzymałościowych zderzonych z realną sytuacją dramaturgiczną. W świetle dzisiejszych badań misja na Marsa jest rozważana jako jednokierunkowa i długoterminowa misja. Nie dysponujemy technologią, która pozwoliłaby ściągnąć wysłanych na Marsa kosmonautów na Ziemię. Ze względu na wysokie koszty, agencje kosmiczne np. NASA czy inne prywatne konsorcja takie jak Mars One czy SpaceX, poszukują różnorodnych sposobów finansowania: reality show, prywatne dotacje, zbiórka pieniędzy wśród osób aplikujących.

Produkcja spektaklu współfinansowana przez m.st. Warszawa i MKiDN w ramach projektu „Młodzi solaryści”.

 

Po spektaklu rozmowa

Prowadzenie Hanna Raszewska-Kursa

——————————————————–

 

4.12.2017 / godz. 20:00

MORZE MOŻLIWOŚCI: „Uważnie się przyglądam”/ Ilona Trybuła / Adam Świtała

Przestrzeń: SALA BRODWAY

 

Koncepcja i choreografia: Ilona Trybuła

Współpraca / muzyka na żywo: Adam Świtała

Reżyseria światła: Ewa Garniec

Kreacja i wykonanie: Oscar Mafa / Wojciech Marek Kozak / Bartłomiej Mieszczak / Małgorzata Czyżowska / Joanna Kremer / Kinga Duda / Agata Jędrzejczak / Omar Karabulut

Spektakl studentów Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu

Czas trwania: 45 min

Spektakl jest rezultatem projektu badawczego, który dotyczył improwizacji, zrealizowanego ze studentami WTT.

To performans, który stawia pytania i implikacje odpowiedzi, gdzie uwaga, podążająca za wydarzeniami, odgrywa decydująca rolę w procesie ucieleśniania, obecności.

Zbudowany wokół znanych stanów komfortu i dyskomfortu oraz tego, co zupełnie nieznane, nowe.

Dzielimy doświadczenia ciała, konfrontujemy się ze sobą, negocjujemy kształt i warunki działania, budujemy.

Operujemy obecnością, poddaną reakcji na wydarzenia wewnętrzne i zewnętrzne, wchodzimy w akcję, bieg wydarzeń, które zawsze chcą być TERAZ, chcą być świeże i proste.

Ten spektakl powstaje z

Naszych pragnień

Naszych lęków

Naszych śmiechów

Naszej powagi i niepowagi

Ten spektakl jest ryzykiem i my je podejmujemy.

Po spektaklu rozmowa

Prowadzenie Hanna Raszewska-Kursa

————————————————————–

 

11.12.2017 – OFICJALNIE ZAMKNIĘCIE ROKU 2017

 

MORZE MOŻLIWOŚCI: 18:30 / de:FORM:akcja / Kolektyw SzurSure

performans

Przestrzeń: Foyer Domu Kultury Kadr

Czas trwania: ok. 30 min

 

Kolektyw SzurSure zaprasza na performens site-specific inspirowany przestrzenią Domu Kultury Kadr. „ Badamy, przetwarzamy i transformujemy przestrzeń Kadru, inspirując się geometrią budynku, jego historią, funkcjonalnością, energią i specyfiką miejsca. Podążamy za wyzwalanymi w nas impulsami ciała i tworzymy struktury do dialogu z widzem.

Punktem wyjścia do poszukiwań były pytania:

– jak geometria naszych ciał wpływa na postrzeganie przestrzeni Kadru?

– jak przestrzeń zmienia nasz ruch i wpływa na jakość naszego działania?

– jak zmienia się nasze doświadczenie formowania i bycia formowanym? kształtowania i odkształcania?

W naszej pracy łączymy elementy improwizacji ruchowej, choreografii geometrycznej i teatru fizycznego, co też wykorzystujemy przy tworzeniu tego performansu.”

 

Kolektyw Performatywny SzurSure – to grupa perfomatywna, eksplorująca taniec improwizowany, technicznie oparty na tańcu współczesnym, improwizacji kontaktowej, teatrze fizycznym, tańcu butoh i innych technikach ruchowo-tanecznych. Specjalizują się w projektach site-specific (inspirowanymi architekturą, historią, kulturą, specyfiką konkretnego miejsca). Kolektyw tworzy 23 członków, w tym 18 performerów oraz 5 artystów innych dziedzin (muzycy, fotograficy).

 

11.12.2017 / 19:00

OKO CYKLONU: PAX / Wojciech Grudziński – premiera

Sala Marzyciel

Koncepcja i choreografia: Wojciech Grudziński
Występują: Wojciech Grudziński
Ze specjalnym udziałem: Nannie Na, Katarzyna Szugajew
Współpraca dramaturgiczna: Mateusz Szymanówka
Zdjęcia i wideo: Bartosz Zalewski
Grafika: Maciej Bychowski

W 1990 roku na stołecznym Ursynowie pojawia się startowy sklep znanej szwedzkiej firmy produkującej meble i artykuły dekoracyjne. Rok później na świat przychodzi Wojtek. W jego wspomnieniach w pawilonie przy ul. Bacewiczówny nie ma już śladu po skandynawskim śnie. Na lody i hot dogi za złotówkę trzeba wybrać się do podwarszawskich Janek. Centrum handlowe nie jest wyłącznie halą wypełnioną przedmiotami, w które zaklęte są marzenia o dobrobycie i wysokim standardzie. Jest placem zabaw, wielką planszą do gry.

PAX to system, którego elementy możesz łączyć według własnego uznania. PAX tańczy dla produktu. PAX pracuje z seryjnością i multiplikacją. PAX to choreografia wnętrz. Nikt nie złoży jej za Ciebie.
Specjalne podziękowania dla Macieja Bychowskiego, Nannie Na, Katarzyny Szugajew, Bartosza Zalewskiego za wkład twórczy w projekt oraz dla Marty Seredyńskiej za pomoc w produkcji.

Projekt realizowany w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Po spektaklu rozmowa

Prowadzenie Julia Hoczyk

 

———————————————-

11.12.2017 / 20:00

MORZE MOŻLIWOŚCI: Czekając trawnika / Anna Piotrowska / Aleksandra Bożek-Muszyńska / Joanna Żurawska-Federowicz

Przestrzeń: Sala Brodway

Koncepcja, reżyseria: Anna Piotrowska

Tekst:  Anna Piotrowska, Joanna Żurawska-Federowicz, Łukasz Pawłowski

Kreacja i wykonanie: Joanna Żurawska-Federowicz, Aleksandra Bożek-Muszyńska, Anna Piotrowska

Muzyka:  Michał Mackiewicz

Światła: Paweł Murlik & Anna Piotrowska

Realizacja: Michał Wawrzyniak, Marcin Aleksiej

Czas trwania: 60 min.

trailer:

Spektakl „Czekając trawnika” to przedstawienie z pogranicza teatru i ruchu.

Czekanie na deszcz, czekanie na trawę, na podmuch, który przeniesie moje życie w coś, co się nazywa codziennością. Codziennie przychodzę i codziennie patrzę, jak rośnie duma mego serca. MOJA TRAWA.  Jak podzielić jeden deszcz na trzy trawy? Jak próbować, jak próbować osiągnąć swój cel. Satysfakcja gwarantowana w czasach bezrobocia. Integracja starego budownictwa z nowym wymiarem architektury współcześnie przylegającej do betonowego niezrozumienia i zafascynowanej pieśni gołębia zakopanego w moim ogródku, na mojej trawie. Donikąd się spieszę, w czasie trwam, z czasem nie biegam. Generalnie nie biegamy razem. Ja tutaj stoję i czekam. Bez fajerwerków, bez gwałtownych zmian.  W sumie nuda.

Po spektaklu rozmowa

Prowadzenie Julia Hoczyk

Bilety 10 zł / dostępne w kasach DK Kadr i na stronie DK Kadr: http://www.dkkadr.waw.pl/

————————————————————————————

Organizatorzy: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Partner projektu: Dom Kultury Kadr

Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Ciało się, Fundacja Movementum, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa

Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, e-teatr, RDC,  teatr dla was.pl, miesięcznik TEATR

Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa