WSPÓŁPRACA: 30/11/2019 / NOC TAŃCA / PROM KULTURY SASKA KĘPA / INSTA SHOW / KULA / ABSOLUTELY FABULOUS DANCERS / BEZ SENSU / WBIJAMY NA BALET / EXIT WIDEO / POPULUXE WIDEO

03/11/19 / Aktualności, Współpraca

30 listopada 2019

godz. 18:00-22:00

Miejsce: Prom Kultury Saska Kępa

WSTĘP WOLNY

Rezerwacja bezpłatnych zaproszeń: biuro@fundacjarozwojuteatru.pl

Wieczór prezentujący spektakle taneczne, wideo, ekstrakty ze spektakli w różnych formach: taniec współczesny, kontakt improwizacja, modal underground, nowa choreografia, performans. 20 twórców, 7 prezentacji. Spotkanie warszawskich artystów z publicznością Saskiej Kępy jest szansą na zapoznanie z szerokim wachlarzem możliwości i estetyk w tańcu współczesnym.

HARMONOGRAM:

18:00 „Insta Show” – HOTELOKO movement makers – grupa młodzieżowa / choreografia: Magdalena Przybysz / reżyseria: Agata Życzkowska / wykonanie: Zuzanna Gałka, Kseniia Gluskina, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko

19:00 „KULA” – choreografia: Weronika Pelczyńska / wykonanie i kreacja: Magda Fejdasz, Monika Szpunar

19:30 „WBIJAMY NA BALET” – choreografia: Thierry Verger / wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda

20:00 „Absolutely Fabulous Dancers” – HOTELOKO movement makers / choreografia: Magdalena Przybysz / reżyseria: Agata Życzkowska / wykonanie: Magdalena Przybysz / Mirosław Woźniak / Agata Życzkowska

21:00 „Bez Sensu” – choreografia i wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa / Stefano Silvino

21:30 „Populuxe wideo” – choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński

„EXIT wideo” – choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska / Marek Klajda

 

Artyści:

ILONA BEKIER-EKWA / MAGDALENA FEJDASZ / ZUZANNA GAŁKA / KSENIA GLUSKINA / WOJCIECH GRUDZIŃSKI / JAKUB HARDECKI / HOTEOKO MOVEMENT MAKERS / OLIWIER KASICA / IZABELLE KLAJDA / MAREK KLAJDA / BARBARA MOŃKA / WERONIKA PELCZYŃSKA / MAGDALENA PRZYBYSZ / STEFANO SILVINO / HANNA SNOCHOWSKA / MONIKA SZPUNAR / KARINA SZUTKO / PAULINA ŚWIĘCAŃSKA / MIREK WOŹNIAK / THIERRY VERGER / AGATA ŻYCZKOWSKA

——————

PROGRAM

„INSTA SHOW” – 18:00

HOTELOKO movement makers / MAGDALENA PRZYBYSZ / AGATA ŻYCZKOWSKA

Sspektakl „Insta Show” to kolejny projekt choreografki Magdaleny Przybysz we współpracy z reżyserką Agatą Życzkowską założycielką HOTELOKO movement makers. W spektaklu bierze udział młodzież w wieku licealnym: młodzi, zdolni tancerze i performerzy w wieku 14-17, wybrani do projektu w drodze castingu. Instagram jest pretekstem do opowiedzenia o młodym pokoleniu poprzez ruch i story telling.
 
Twórczynie projektu zachęcają młodych performerów do tego, aby swoim głosem opowiedzieli o tożsamości nastolatków. Punktem wyjścia do rozmów i poszukiwań materiału ruchowego jest temat treści zamieszczanych przez młodzież na jednym z internetowych narzędzi społecznościowych, Instagramie – niezwykle popularnym medium wśród młodego pokolenia.
To, co jest esencją tego projektu, to fakt, że Magdalena Przybysz i Agata Życzkowska realizują performans dla młodzieży i dorosłych, w którym pragną oddać wypowiedź młodym performerom. W ten sposób chcą wydobyć autentyczność i artystyczną szczerość przekazu.
Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz
Reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska
Wykonanie: Zuzanna Gałka, Ksenia Gluskina, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko
Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers
Koprodukcja: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie
Partnerzy: Centrum Kultury i Sztuki w Koninie / Młodzieżowy Dom Kultury w Koninie / Mazowiecki Instytut Kultury
Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa
Premiera: 4.06.2018 / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie
Fot. Marta Ankiersztejn
Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił się w 2016 z powstałego w 2011 r. Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest aktorka, reżyserka i producentka Agata Życzkowska. Od tego momentu artystka tworzy go wraz z choreografką Magdaleną Przybysz poruszając się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Wspólnie realizują projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne.
 
Dlaczego HOTELOKO?
Ponieważ kolektyw z założenia nie ma swojej stałej siedziby i jest otwarty na ciągłe przemieszczanie się (HOTEL), stawia na szaleństwo (hiszp. LOCO-czytaj LOKO-szalony), zwraca uwagę na zapisane w oku doświadczenie (OKO).
 
Dlaczego movement makers?
Ponieważ głównym narzędziem opowiadania jest ruch (choć zespół śmiało wplata w swoje performansy również muzykę i słowa.)
 
Cechą charakterystyczną prac HOTELOKO movement makers jest nieprzewidywalność i angażowanie widzów do udziału w spektaklach. W wielu scenach widzowie performatywnie współtworzą świat wraz z artystami. Główną ideą jest zacieranie granicy pomiędzy widzem i performerem, odwracanie ról oraz gra z oczekiwaniami. Najważniejszym kryterium jest kryterium szczerości. HOTELOKO realizuje spektakle, które dotykają rzeczywistości, dramaturgia powstaje z inspiracji dzisiejszym światem w Polsce i za granicą. Tematy takie jak wspólnota, wolność, miasto, tolerancja, równouprawnienie, edukacja są najbliższe twórcom. Artyści pracują głównie w Warszawie, ale także współpracują z polskimi i zagranicznymi partnerami.
AGATA ŻYCZKOWSKA
Fot. Marta Ankiersztejn
Aktorka, performerka, reżyserka, dramaturżka, producentka. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2001). Od początku związana z teatrem fizycznym, m.in. brała udział w projektach Eugenio Barby i Odin Teatret. Od 2010 r. prezeska Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’. Od 2017 r. dyrektorka projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie. Jest założycielką kolektywu HOTELOKO movement makers (2011), gdzie zrealizowała jako producentka, aktorka i reżyserka kilkanaście spektakli, m.in. wyreżyserowała trzy spektakle we współpracy z choreografką i tancerką Magdaleną Przybysz: „frau / mujer / femme”, „#moiprzyjacieletancza”, „Absolutely Fabulous Dancers” oraz dwa spektakle we współpracy z Wojciechem Grudzińskim „DARKLENA” oraz „frau blush”. Pracuje także jako pedagożka: zrealizował m.in. projekty z młodzieżą gimnazjalną i licealną „nowe wyzwolenie” i „Syrena herbem twym zwodnicza: RZECZ O WOLNOŚCI”.
 
MAGDALENA PRZYBYSZ
Fot. Anna Ciupryk
Choreografka, performerka, tancerka. Jest jedną z bohaterek książek o tańcu Anny Królicy „Pokolenie solo” oraz Witolda Mrozka „Nowy taniec”. Stypendystka Ministra Kultury 2013 w dziedzinie taniec, stypendystka Solo Projekt 2009 Art Station Foundation by Grażyna Kulczyk, absolwentka Psychologii Stosowanej UJ w Krakowie. Rozpoczęła swoją taneczną drogę artystyczną w 2003 roku w Krakowie w Eksperymentalnym Studio Tańca (EST) Iwony Olszowskiej. Obecnie współtworzy wraz z Agatą Życzkowską i Wojciechem Grudzińskim kolektyw HOTELOKO movement makers.Ponadto pogłębia swój warsztat biorąc udział w specjalistycznym kursie edukacji somatycznej Body Mind Centering w Embody Move Association w Londynie, podczas której eksploruje zagadnienia anatomii, biofizjologii oraz przekłada tę wiedzę na język współczesnej choreografii. Wykłąda Choreografię codzienności na Uniwersytecie Warszawskim oraz Metody somatyczne na SWPS Uniwersytet Humanistyczno-Społeczny.
 

————–

KULA / WERONIKA PELCZYŃSKA – 19:00

Fot. Łukasz Przytarski

Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar podejmuje zagadnienie wspólnego ciała oraz tworzącej się wewnątrz jego relacji.
Performerki, pozostając ze sobą w ciągłym kontakcie oraz wspólnym zdaniu, pracują ze swoim indywidualnym doświadczeniem i narracją, którą dookreślają zarówno cieleśnie jak i werbalnie. Tworzące się jedno ciało, staje się przestrzenią do kreowania nowych znaczeń. Działanie wspólne podbija rolę jednostki podczas, gdy odrębność podkreślą współzależność. Kula staje się nie tylko stanem fizycznym, ale również stanem umysłu, który obnaża na zmianę indywidualne i zbiorowe treści.
 
choreografia: Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Monika Szpunar
wykonanie i kreacja: Magda Fejdasz i Monika Szpunar
zdjęcie: Łukasz Przytarski
produkcja: Centrum w Procesie, Fundacja Burdąg
partnerzy: Centrum w Ruchu
 
Pracę zrealizowano ze środków m.st. Warszawa.
 
KULA jest częścią 2-letnie projektu choreograficznego.
Dziś dzięki programowi Centrum w Procesie – organizowane w ramach Centrum w Ruchu, i zaproszeniu Fundacji Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’ mają Państwo okazje obejrzeć efekt pierwszego etapu pracy.

 

WERONIKA PELCZYŃSKA

Fot. Marta Ankiersztejn

Absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu, Politechniki Warszawskiej oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Stypendystka programów: DanceWEB 2013 (ImPulsTanz, Wiedeń), Carte Blanche 2013 (Modul-Dance, Słowenia) i Alternatywnej Akademii Tańca 2017 i 2019 (Art Sations Foudnation w Poznaniu). Jako tancerka i performerka współpracowała z choreografami w Polsce, Niemczech, Austrii, Francji oraz Chorwacji, m.in. z M. Kejžarem, D. Freemanem, M. Stokłosą, S. Thiersch, J.Fruckiem, L. Kapetaneą, J. Wielandem, R. Giovanolą, A. Nowicką i B. J.Riepe. Od 2010 roku przygotowuje choreografię dla teatrów dramatycznych oraz filmów. Na stałe pracuje z A. Glińską, R. Jaroszem, A. Seniuk oraz G. Laszukiem. Ponadto, współpracowała z P. Passinim, B. Sass-Zdort, Z.Solakiewicz, A. Holland, B. Prokopowiczem, A. Grzeszykowską i M. Marczakiem. Od 2011 roku prowadzi indywidualne oraz kolektywne projekty artystyczne (m.in. „yvonne yvonne”, „Europa. Śledztwo”, „polowanie”, „it will come later”). Współtworzy Centrum w Ruchu oraz kolektyw iCoDaCo 2018-2020. Prowadzi zajęcia w Akademii Teatralnej w Warszawie na kierunku Wiedza o Teatrze. Od 2018 roku współpracuje z badaczką Aleksandrą Janus, eksplorując tematykę ciała i choreografii w przestrzeni muzeum.

 

MAGDA FEJDASZ

Fot. Ł. Saturczak

Aktorka, performerka, choreografka. Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. L. Solskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu (2013) . W latach 2013-2019 współpracowała m.in. z Teatrem Wielkim Operą Narodową, Centrum w Ruchu, Teatrem Powszechnym w Warszawie, TR Warszawa/ Muzeum POLIN, Komunią/Warszawa, Warszawską Operą Kameralną, a także takimi artystkami i artystami jak Weronika Pelczyńska, Izabela Chlewińska, Marta Ziółek, Renata Piotrowska, Agata Baumgart, Patrycja Kowańska, Bartosz Konopka, Agnieszka Glińska czy Caroline Finn. Poza teatrem i filmem współpracuje również z artystkami i artystami innych dziedzin współtworząc projekty video, instalacje performatywne i teledyski.

 

MONIKA SZPUNAR

Fot. Noel Shelley

Niezależna tancerka, performerka i choreografka o międzynarodowym doświadczeniu, działającą przede wszystkim w Anglii i Polsce. Absolwentka ACTS / Ecole de Danse Contemporaine w Paryżu i London Contemporary Dance School, które ukończyła dyplomem z wyróżnieniem. W 2016 roku spędziła 6 miesięcy w Brazylii, podczas których współpracowała z lokalnymi artystami Fernando Martinsem, Jorge Garcią i Rafaelą Sahyoun oraz prowadziła warsztaty improwizacji na Unicamp w Campinas. Obecnie związana z The Yonis- żeński band ruchu z Londynu, wraz z którym tworzy i występuje w m.in: V&A Museum, The Yard i Stratford Circus Arts Center oraz na festiwalach tj: Edinburgh Fringe (Szkocja), BrainChild (Anglia) czy SPACER w Krakowie. Jak performerka współpracuje z Elinor Lewis (Orchard) czy Agnieszką Glińską i Weroniką Pelczyńską (Halka (wileńska)) oraz doskonali swój warsztat poprzez uczestnictwo w warsztatach z nauczycielami m.in David Zambrano, Hannes Langolf, Milan Tomasik czy Thomas Hauert i wiele innych.

——————-

WBIJAMY NA BALET / THIERRY VERGER / MAREK KLAJDA / ISABELLE KLAJDA – 19:30

Fot. Pat Mic

Spektakl w choreografii francuskiego artysty Thierry’ego Vergera w autorskiej technice Modal Underground. Duet taneczny ojca z córką opowiadający o osobistych relacjach.

Jak chcę, to mogę!

Pojeździć na koniu, polatać samolotem, być aniołem.

Nauczyć się wszystkiego mogę. Albo nie.

Na górę razem, zobaczyć największe drzewo.

Czym lecimy tym razem: śledziem, czy wielorybem?

No weź się tato…

Jak byłem w twoim wieku nie rób tego kiedyś zrozumiesz wyłącz ten telefon!

Wbijamy na balet!

Co za obciach…

Choreografia: Thierry Verger

Muzyka: Marcin Dutka

Wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda

THIERRY VERGER

Francuski tancerz, edukator, choreograf. Twórca stylu Modal Underground. W swojej pracy Thierry opiera się na stworzonej przez siebie, oryginalnej i eklektycznej technice tanecznej. Czerpie z doświadczeń mistrzów tańca z przeszłości i teraźniejszości, ze sztuk walki i tańca rytualnego. Modal Underground to pomost pomiędzy średniowieczną fantazją a współczesną rzeczywistością. Ten sposób tworzenia choreografii łączy przeciwieństwa: klasyczne linie i barokowe krzywe, zmysłowość i nieokiełznanie. Thierry współpracuje z wieloma znanymi szkołami i teatrami tańca w Europie. Na stałe mieszka, tworzy i uczy w Paryżu.

ISABELLE KLAJDA

Rocznik 2001. Tańczyć zaczęła od razu. Zaczęła od wolnych improwizacji, jak tylko nauczyła się chodzić. Potem tata woził na przez ładnych parę lat na disco i balet. Na dłużej zajęła się tańcem współczesnym – modern, jazz; tańczyła w zespole Reliese. W ostatnich latach związała się Modal Underground, współpracując obecnie z Thierrym Verger.

MAREK KLAJDA

Na co dzień przedsiębiorca i Konsul Honorowy Republiki Mauritiusu. Ale jego największa pasja to ruch. Od ponad 30 lat trenuje oraz uczy wushu i qigong. Dwukrotny mistrz Polski wushu. Uprawia skoki spadochronowe. Woził nieustannie swoje córki na tańce. W końcu się tym znudził i pewnego razu po prostu dołączył na zajęcia.  I tak już zostało. Zajmuję się kontakt improwizacją oraz techniką Modal Underground.

———————————–

ABSOLUTELY FABYLOUS DANCERS / HOTELOKO movement makers  / MAGDALENA PRZYBYSZ / MIREK WOŹNIAK / AGATA ŻYCZKOWSKA- 20:00

Fot. Romain Lorraine

 

„Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna,

Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.”

/fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej/

„Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!” – /przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR/

„See me beautiful

Look for the best in me

It’s what I really am

And all I want to be

It may take some time

It may be hard to find

But see me beautiful”

piosenka Marshalla Rosenberga/

Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. To wszystko w rytmach muzyki lat 80., folku i muzyki klasycznej. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny i absurdalny styl taneczny. Spektakl otrzymał nagrodę Coup de Coeur  za oryginalność na Festivalu Quartiers Danses w Montrealu (Kanada 2019).

Podczas procesu towarzyszyły im pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć? Czy, aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne to samo koło?

Recenzja: http://centrumsztukitanca.eu/recenzja-spektaklu-absolutely-fabulous-dancers/

Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz

Reżyseria: Agata Życzkowska

Dramaturgia i teksty: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska

Wykonanie: Magdalena Przybysz / Mirek Woźniak / Agata Życzkowska

Kostiumy: Anna Ciupryk

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa

Premiera: 30.06.2017 / Prom Kultury Saska Kępa

MIREK WOŹNIAK

Tancerz, wokalista – aktor musicalowy, choreograf, performer. Magister Warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego-kierunek Wychowanie Fizyczne. Uczeń warsztatowy m.in. Barbary Sier-Janik, Ewy Głowackiej, Henryka Jeża, Iwony Olszowskiej. Mistrz Polski w tańcu sportowym i aerobiku sportowym-reprezentant Polski na Mistrzostwach Świata w Helsinkach. Absolwent studiów podyplomowych Coachingu i Mentoringu w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Współtwórca kolektywu artystycznego „Kompania Primavera” wraz z Izą Szostak, Ramoną Nagabczyńską, Anną Hop, Szymonem Osińskim, pod kierownictwem Dariusza Lewandowskiego, w ramach którego wystąpił w spektaklach „Kofta”/Teatr Buffo, „Ostatnie takie lato” /Teatr Muzyczny w Gdyni, „Poczekalnia”/Teatr Prochoofnia, „Madryt 03″/Teatr Prochoofnia, „Panny z Wilka”/Teatr Studio.

Współpracował z Januszem Józefowieczem, Jarosławem Stańkiem, Mikołajem Mikołajczykiem, Natalią Korczakowską, Mają Kleczewską, Martą Ziółek, Ingą Plichowską, Michałem Znanieckim, Sylwią Adamowicz, Agnieszką Brańską. Tancerz, wokalista, aktor w Teatrze Roma w spektaklach w reżyserii Wojciecha Kępczyńskiego i choreografii Pauliny Andrzejewskiej: „Upiór w Operze”, „Aladyn Jr”, i „Nędznicy” chor. Paulina Andrzejewska oraz ”Miss Saigon”, chor. Marek Pałucki. Wielokrotny uczestnik Międzynarodowego Festiwalu Baletowego w Miami. Solista -tancerz w przedstawieniu „Dziadek do Orzechów” w MArgot Fonteyn Academy w Nowym Jorku” (chor. Ken Ludden). Asystent choreografki Anny Hop w spektaklu „Calineczka” Teatr Palladium (reż. Małgorzata Szabłowska, tam również aktor, tancerz i wokalista). Asystent choreografa Dariusza Lewandowskiedo przy spektaklu „Ikar” wystawianego w ramach Vigesima Quinzena de Danca de Almada w Portugalii. Zrealizował  także choreografie m.in. do performansów „A kontra M” i „Woźniak/Łosik” oraz spektakli „Orfeusz i Euredyka” i „Kraina Niczyja”.

—————————

BEZ SENSU / ILONA BEKIER-EKWA / STEFANO SILVINO – 21:00

Bez Sensu to spotkanie kobiety i mężczyzny usytuowane w latach 60’. Spektakl nie ma na celu stawiania konkretnych tez, czy podejmowania trudnych tematów. Scenariusz jest „uśredniony”, dzięki czemu każdy może odnaleźć w tej historii fragmenty swoich własnych losów. Pokazuje w sposób luźny, czasem zabawny, jak kobiety i mężczyźni inaczej postrzegają miłość i jak ich energie jednocześnie się przenikają.
Bez Sensu chce wyglądać jak te stare hollywoodzkie filmy z pięknymi dziewczynami marzącymi, myślącymi tylko o Marylin Monroe, Sophia Loren i innych gwiazdach. Znajdują się w nim fragmenty starych filmów kinowych w wersji teatralnej z całą atmosferą, muzyką i modnym stylem tamtych czasów. Spektakl koncentruje się głównie na zaprojektowaniu prostej fabuły, zwracając uwagę na detale, aby nie było ani za dużo ani za mało.

Koncepcja, choreografia, wykonanie : Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino.
Muzyka : Amy Irving, Doris Day, Les Paul & Mary Ford, Billie Holiday, Flanagan and Allen, Engelbert Humperdinck, Nancy Sinatra.

STEFANO SILVINO

Zaczął uczyć się tańczyć na Sycylii w wieku 15 lat u różnych nauczycieli klasycznych i techniki modern. W 2011 przeprowadził się do Rzymu. Zagłębił się w taniec współczesny szkoląc się pod okiem: Erika Silgoner, Medhi Walerski (choreograf NDT), Christopher Roman (były tancerz Frankfurt Baller i Forsythe Company pod kierownictwem William’a Forsythe), Maeva Berthelot ( tancerka w Hofesh Shechter Company).Tańczył też w operze „IL PAESE DEL SORRISO”, w choreografii Sandhya Nagaraja w Trieste (Włochy). Był członkiem Teatru Rozbark, dołączając do zepsołu we wrześniu 2014r . i pracując z następującymi choreografami: Johan Gerben, Uri Ivgi i Anna Piotrowska. W 2016 roku wygrał program You can dance Po Prostu Taniec. Półfinalista programu World Of Dance w duecie z Katarzyną Zakrzewską. Brał udział w projektach tanecznych Irada Mazliaha i Noa Shiloh w Warsaw Dance Department. Tancerz „The Orsano Project”, choreograf Phil Orsano, podczas występu na 34-tą rocznicę centrum obserwacji w Nowym Yorku. Tancerz i choreograf autorskiego projektu  tanecznego  pt. „I’m the N-One”. Nauczyciel modern, contemporary oraz kontakt improwizacji w Warszawie (East Side Dance Academy, Samo Centrum Wszechświata) oraz na warsztatach w całej Polsce i na świecie. Choreograf spektaklu pt. „Miłość na piasku”.Tancerz opery pt. „Halka (Wileńska)” w Operze Narodowej w Warszawie w reżyserii Agnieszki Glińskiej choreografii Weroniki Pelczyńskiej (2019). Choreograf spektaklu pt. She War Saw” (2019).

ILONA BEKIER-EKWA

Doświadczona i wszechstronna tancerka, choreografka i instruktorka tańca, a także nauczycielka jogi. Finalistka piątej edycji You Can Dance – Po Prostu Tańcz i choreograf późniejszych edycji tego programu. Na scenie i w telewizji występuje od dziecka, swoje pierwsze kroki stawiała w Teatrze Buffo i Roma. Od 2004 roku tańczy u boku znanych artystów polskich i zagranicznych, tworzy choreografie do koncertów, teledysków, reklam, programów telewizyjnych i wielu artystycznych projektów. Była głównym choreografem trzech edycji programu TVP2 „Bitwa Na Głosy”. Prowadzi liczne warsztaty m.in. w Institute of Arts Barcelona i Danz Art Festival na Sycylii. Tworzyła choreografie dla tancerzy w Pakistanie, Wietnamie, a także szkoliła się w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie i Kanadzie. Uczestniczyła w projekcie choreografki Beyonce – Dana Foglia. Ilona stworzyła projekt taneczno-artystyczny dla kobiet, Womanifesto, z którym wystąpiła m.in. w Teatrze Kamienica oraz na Sycylii. Stworzyła także swój autorski program treningowy Heels Ritual łączący taniec na obcasach z jogą i podróżą w głąb siebie.

———————-

POPULUXE wideo / WOJCIECH GRUDZIŃSKI – 21:30

Fot. Jakub Wittchen

Rejestracja fragmentu pracy POPULUXE, której prezentacja odbyła się w Judson Church w Nowym Jorku w grudniu 2018 roku w ramach wizyty studyjnej w Movement Research organizowanej we współpracy z GPS/Global Practice Sharing Program, Art Stations Foundation i Instytutem Muzyki i Tańca.

Wywodzący się z połączenia słów „luksus” i „popularność”, termin „populuxe” określa estetykę konsumpcyjną i kulturową, która pojawiła się w latach 50. XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Populuxe manifestuje się w liniach, formach, fakturach i kolorach, aby dać nam piękno, urok i elegancję w zakresie wygody i komfortu. Populuxe oscyluje między prywatnym a społecznym, między architekturą Googie a historyczną figurą Siergieja Diagilewa, między nierównym podziałem dóbr a ekologią. Celem tego zróżnicowania jest jednak stworzenie syntetycznej formy choreograficznej, opartej na idei ruchu luksusowego. Populuxe funkcjonuje w duchu maksymalnie wulgarnej radości z komfortowego życia w luksusie.

choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński
muzyka: Wojtek Blecharz
opieka artystyczna: Peter Pleyer
produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w ramach Solo Projekt
premiera: 12 maja 2018 roku, Studio Słodownia +3, Stary Browar, Poznań

Solo powstało w ramach „SOLO PROJEKT PLUS 2018” – programu rezydencyjnego Art Stations Foundation. Spektakl został zakwalifikowany do pokazu na Polskiej Platformy Tańca 2019 w Gdańsku.

WOJCIECH GRUDZIŃSKI

 

(ur. 1991) – tancerz i choreograf. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. R. Turczynowicza w Warszawie oraz wydziału tańca współczesnego CODARTS – Rotterdam Dance Academy w Holandii. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz holenderskich programów: Schuurman Schimmel-van Outeren Stichting i Stichting Bekker-la Bastide-Fonds. Swoje prace pokazywał m.in. podczas Polskiej Platformy Tańca 2019 i w Judson Church w Nowym Jorku.

———————-

EXIT WIDEO/ PAULINA ŚWIĘCAŃSKA / MAREK KLAJDA – 21:30

Fot. Marta Ankiersztejn

Fragment spektaklu „EXIT” zarejestrowany na wideo – koprodukcja Fundacji Artystycznej PERFORM i Centrum Sztuki Tańca w Warszawie.

EXIT to wyjście, odejście, zmiana. Nie jest ważne, dokąd te drzwi prowadzą. Ważne, że trzeba przez nie przejść. Patrzenie ku nowemu z powolnym pozostawianiem starego za sobą. Co zostaje za nami?  „Przekleństwa niewinności”, „Wichrowe wzgórza” i „Spragnieni miłości”.  Czasami to wyjście jest  bolesne, traumatyczne i smutne, a czasami kojące i uwalniające. Każdy z twórców spektaklu zaznaczył w nim swoją osobistą historię końca. Teraz czas na widza. Czy także przeżywa taki czas? A może znajdzie w sobie odwagę aby ten czas rozpocząć. A może już jest to za nim… Wychodzenie, kończenie, EXIT.

Koncepcja, choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska i Marek Klajda
Grafika i wideo:
Piotr Janowczyk
Światło: Romuald Woźniak
Kostiumy: Katarzyna Silewicz

PAULINA ŚWIĘCAŃSKA

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia na wydziale rytmiki, Uniwersytetu Zielonogórskiego, studiów I stopnia, na kierunku Animacja Kultury i Sportu. Pedagog, Instruktor Tańca Współczesnego uznany przez Narodowe Centrum Kultury. Absolwentka Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie, studia II stopnia, na kierunku kulturoznawstwo oraz kinetografii R. Labana w Instytucie Choreologii w Poznaniu. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Menadżer Kultury oraz Uniwersytetu Łódzkiego – Produkcja Teatralna. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytutu Muzyki i Tańca, a także Fundacji Art Station Foundation Stary Browar Nowy Taniec. Autorka tekstów i referentka międzynarodowych publikacji naukowych na temat tańca w Pradze Czeskiej, Bilbao i Lisbonie. Obecnie współtworzy Fundację Artystyczną PERFORM www.perform.org.pl, poprzez którą realizuje projekty artystyczne, społeczne i edukacyjne pracując z artystami różnych kierunków i profesji.

Wydarzenie na FB: https://www.facebook.com/events/787676895024939/

NOC TAŃCA

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Partnerzy projektu:

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa